ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

جزیره کیش آماده میزبانی از گردشگران نوروز ۱۴۰۱

جزیره کیش آماده میزبانی از گردشگران نوروز ۱۴۰۱

نخستین جلسه ستاد نوروزی ۱۴۰۱ با هدف برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی کیش برگزار شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نخستین جلسه ستاد نوروزی که عصر یکشنبه ۱۲ دی با حضور محمدرضا لواسانی رئیس کمیته ستاد نوروزی ۱۴۰۱، در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ شیوه میزبانی شایسته جزیره کیش از گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با تاکید بر این موضوع که در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده ای را برای صنعت گردشگری کیش ایجاد کرده است ادامه داد: بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار در این مدت دچار آسیب های جدی شده اند که باید برای رونق این صنعت تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: عید نوروز را باید به عنوان یک فرصت برای جزیره کیش تلقی کرد و اگر این فرصت به خوبی مدیریت نشود یک تهدید برای جزیره محسوب می شود.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش حضور گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سنوات گذشته بی‌‌سابقه و چشمگیر خواهد بود.

محمدرضا لواسانی از همه روسای کمیته ستاد نوروزی خواست آمادگی کامل برای هر شرایطی ازجمله حضور گسترده گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱ را داشته باشند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به گران شدن سفرهای خارجی گفت: با افزایش نرخ ارز و کاهش سفرهای خارجی تمام مولفه ها نشان دهنده این مهم است که نوروز سال آینده، جزیره کیش با افزایش بی سابقه گردشگر روبرو خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از نظر قانونی، روانی و فعالیت هایی که سازمان منطقه آزاد کیش باید در اخبار و اطلاع رسانی انجام دهد برنامه ریزی هایی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تردد گردشگران از اقصی نقاط کشور به جزیره، باید خود را برای این فرصت بسیار خوب آماده کنیم.

لواسانی به چگونگی سیاست های خبری سازمان منطقه آزاد کیش در جذب گردشگران به این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در کشور ما از اواسط دی امسال مسافران در حال برنامه ریزی برای سفر هستند و در خصوص این که سیاست تبلیغاتی و خبری ما به چه صورت باشد در حال بررسی و برنامه ریزی هستیم.

وی اعضای ستاد نوروزی را مورد خطاب قرار داد و گفت: باید خود را برای بیشترین مهمان و بی سابقه ترین حضور گردشگران در نوروز پیش رو آماده کنید به طوری که با فرارسیدن نوروز از ارائه خدمات شایسته رضایتمندی گردشگران و مسافران را جلب کنیم.

محمدرضا لواسانی گفت: مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش باید در حوزه حمل و نقل این منطقه برنامه ریزی های لازم را در اولویت کار خود قرار دهد.

همچنین جواد جمالی سرپرست معاونت گردشگری و دبیر ستاد نوروزی کیش با ارائه خلاصه گزارش مربوط به آمار و اطلاعات نوروز ۱۴۰۰، گفت: با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران در نوروز ۱۴۰۱به کیش امید است یکی از بهترین سنوات را در نوروز سال آتی شاهد باشیم.

جمالی تاکید کرد: برنامه جامعی نیز در دست تدوین است که مراحل نهایی آن طی شده و به زودی در اختیار تک تک اعضا قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس ستاد نوروزی، در احکام جداگانه‌ای روسای کمیته‌های سیزده‌گانه و دبیر ستاد نوروزی ۱۴۰۱ کیش را منصوب کرد.

طی احکام جداگانه از سوی محمدرضا لواسانی، “جواد جمالی” معاون گردشگری به عنوان دبیر ستاد نوروزی، “محمد ثاقب فرد” مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل را به عنوان رئیس کمیته تشریفات، “احمد رجب پور” معاون توسعه مدیریت را به سمت رئیس کمیته پشتیبانی، آمار و اطلاعات،”سعید پورزادی” معاون عمرانی و زیربنایی به عنوان رئیس کمیته بحران، “حسین همتی” معاون اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان رئیس کمیته نظارت بر نرخ خدمات، “حسین شمسیان ” معاون فرهنگی و اجتماعی به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی، “محمد نیکجو” مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان را به عنوان رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی “عبدالنبی شرفی” مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی، “عزت اله محمدی” مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش به سمت رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی، فرامرز صحرایی” مشاور مدیر عامل و مدیرکل حراست سازمان به عنوان رئیس کمیته امنیتی و انتظامی، “ابراهیم میرزایی گودرزی” مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به سمت رئیس کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد، “محمود افتاده” مشاور مدیرعامل و مدیر حقوقی، امور قراردادها و املاک به عنوان رئیس کمیته حقوقی و “ایرج شرف زاده” مدیر جزایر اقماری را به عنوان رئیس کمیته جزایر اقماری ستاد نوروزی ۱۴۰۱ کیش، منصوب شدند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه دبیر و روسای کمیته های ستاد نوروزی نیز نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات در جهت ارتقاء سطح خدمات گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ در حوزه های فعالیتی خود ارائه کردند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

logo-samandehi