ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

سهم چهل درصدی شرکت ماهتاب در تولید آب آشامیدنی کیش

سهم چهل درصدی شرکت ماهتاب در تولید آب آشامیدنی کیش

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش، با اشاره به درصد قابل‌توجهی از نیاز جزیره در حوزه‌ی آب، از آغاز عملیات اجرایی احداث سامانه آب شیرین‌کن ۶۰۰۰مترمکعبی در شبانه‌روز خبر داد و افزود: از این ظرفیت بخشی جهت تامین نیاز شبکه‌ی ماهتاب و بخشی دیگر جهت رفع نیاز عمومی جزیره بهره‌برداری خواهد شد.
حسین قطبی درخصوص سامانه‌ی RO (Reverse Osmosis) گفت: طراحی آن در بلژیک انجام شده و در ترکیه مونتاژ گردیده است.
وی با اشاره به حجم ۳۰ هزار مترمکعب نیاز جزیره به آب شرب گفت: با توجه به ۵هزار تولید قبلی و این ۶ هزار تولید جدید، نیروگاه ماهتاب، سهم حدود سی الی چهل درصدی در رفع نیاز جزیره دارد که در صورت فراهم آمدن شرایط در شبکه‌ی توزیع، محقق خواهد شد، چنانچه در این شبکه تنها چهار درصد هدررفت آب وجود دارد و تمام حجم تولیدی به مصرف‌کننده می‌رسد و سرمایه‌گذاری در این حوزه اقتصادی است. در حوزه‌ی برق نیز امیدواریم با همکاری سازمان، هم شرکت از سهم متناسبی جهت توزیع برخوردار باشد و هم مردم در زمان اوج مصرف در شرایط عادی باشند.
قطبی همچنین با تاکید بر این‌که، تفکر و بنای اصلی در نیروگاه ماهتاب، “خدمت” است؛ یاد طراحان اولیه‌ی این ساختار را گرامی داشت.

امام جمعه کیش:
آب و برق مهم‌ترین نیاز جزیره و بی‌بهره از شرایط مناسب است

امام جمعه کیش نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سامانه آب شیرین‌کن ۶۰۰۰مترمکعبی شرکت آب و نیروی ماه‌تاب کیش، با بیان این مطلب که خدمت به مردم از نظر دین اسلام دارای ارزش والایی است، گفت: در آیات و روایات بعد از انجام فرائض و واجبات، مهم‌ترین مطلبی که بدان امر می‌شود، “خدمت به مردم” است.
حجه‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، با اشاره به آیه۱۷ سوره رعد، تاکید کرد: کارهایی که در جهت سود مردم باشند، ماندگار خواهند بود و هرگونه عملی که منفعت مردم در آن نباشد، همچون کف روی آب از بین خواهد رفت.
وی در ادامه بر اهمیت لزوم وجود زیرساخت‌ها در هر جامعه‌ای برای نیل به نتایج مطلوب، گفت: در جزیره کیش که هم میزبان کیشوندان و هم گردشگران است، دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب، بدون زیرساخت مناسب و متناسب با نیازها ممکن نیست که “آب و برق” نیز از جمله‌ی مهم‌ترین این نیازها به شمار می‌رود و متاسفانه از شرایط خوبی برخوردار نیست.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز در پایان تاکید کرد: هر امری _ جز موارد امنیتی _ که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد، باید به این بخش واگذار شود و “آب و برق” نیز از این جمله‌ است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:
ایجاد آب‌شیرین‌کن ۶هزار مترمکعبی حاصل برنامه‌ریزی یک شرکت حرفه‌ای است/ مشارکت دو نیروگاه کیش در توزیع برق باید متناسب گردد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از فعالیت شرکت ماهتاب‌گستر، خدمات این شرکت را در کیش کاملا حرفه‌ای عنوان کرد و ایجاد آب‌شیرین‌کن ۶هزار مترمکعبی را حاصل برنامه‌ریزی ِ یک شرکت حرفه‌ای دانست.
رحیم سرهنگی با اشاره به دو بازه‌ی زمانی “تعطیلات نوروز” و “تابستان” و افزایش حجم مصرف آب و برق در جزیره، اظهار داشت: ورود ناگهانی و همزمان گردشگران در تعطیلات نوروز و بالاتر رفتن دمای هوا در تابستان و افزایش مصرف خانگی، صنعتی و هتل‌ها مشکلاتی را در این حوزه طی سال‌های گذشته باعث شده است که برای منطقه‌ای که بنیان آن بر گردشگری استوار است، شایسته نیست.
رحیم سرهنگی با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اینچنین باید پیش از بروز نیاز، صورت بگیرد، ادامه داد: مشکلات حاضر در طول زمان شکل گرفته است و خوشبختانه یک شرکت خصوصی فعال، با جدیت در جزیره در حال فعالیت است و میزان شمولیت جزیره در اشتراک بین دو نیروگاه حاضر در جزیره باید به تعادل و تناسب برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، آغاز عملیات اجرایی احداث سامانه آب شیرین‌کن ۶۰۰۰مترمکعبی را به فال نیک گرفت و با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه‌ی نیروگاه ماهتاب و معاونت عمرانی سازمان برای نیل به این نتیجه، برای این حوزه‌ها و همه‌ی تلاشگران در حوزه‌ی عمران و آبادانی کشور آرزوی موفقیت کرد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ماهتاب‌گستر:
شهر، مشکل و کمبود برق دارد، ما فرصت ورود نداریم!

رضا حدادیان، رئیس هیئت‌مدیره و یکی از بنیان‌گذاران گروه ماهتاب نیز با اشاره به تأسیس شرکت ماهتاب در حدود ۲۳سال پیش، بر برخورداری این شرکت خصوصی از ۴هزار مگاوات نیروگاه و تامین حدود ۵درصد برق کشور تاکید کرد و ادامه داد: کار مردمی بسیار باارزش است اما به شرط آن‌که به مردم و مصرف‌کننده‌ی آخر متصل گردد که طی چندسال اخیر در حوزه‌ی برق این‌گونه نبوده و مانع انگیزه‌ی شرکت‌های خصوصی برای تولید برق گشته است.

حدادیان مشکل ماهتاب در کیش را برق مازاد تولید عنوان کرد و افزود: حتی نیمی از تولید برق ماهتاب در جزیره استفاده نمی‌شود و این در شرایطی است که شهر، مشکل و کمبود برق دارد و ما فرصت ورود به شهر را نداریم!وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این شرکت، به ایجاد پارک انرژی جهت بازدید دانش‌آموزان در کهنوج که هر دو هفته یک‌بار انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: اینگونه اقدامات باعث جذب حداکثری مشارکت مردم در امور شهری و فرهنگی می‌گردد.در پایان این نشست که روز ۲۸ بهمن ماه در محل نیروگاه ماهتاب کیش برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ی احداث و خرید تاسیسات شیرین‌سازی آب دریا با ظرفیت ۶۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در جزیره کیش، فی‌مابین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش به نمایندگی غلامرضا خوش‌خلق “رئیس هیئت‌مدیره” و حسین قطبی “مدیرعامل” و شرکت مدیریت تانا انرژی به نمایندگی بهزاد اصلاح‌چی “مدیرعامل” امضا و مبادله گشت.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =

logo-samandehi