ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

آمادگی کامل کیش در برابر وقوع هرگونه بحران

آمادگی کامل کیش در برابر وقوع هرگونه بحران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران کیش و همراهی نهادهای کشوری و لشکری درصورت وقوع زلزله خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، مهدی کشاورز در نشست ستاد مدیریت بحران کیش، با تاکید بر آمادگی کامل در مقابله با بحران احتمالی در جنبه‌های مختلف، اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام تمام تمهیدات لازم در حوزه‌های غذا، دارو، ماشین‌آلات، فضاهای موردنیاز جهت اسکان افراد مددجو اندیشیده شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به بازدید از مراکز مختلف اسکان، از ظرفیت چندبرابری‌ آنها نسبت به جمعیت متقاضی ابراز رضایت کرد و گفت: بحران بدان‌معنی است که اتفاق واقع شود و ما از تنش موجود گذر کرده‌ایم کمااین‌که تمامی خرابی‌های سطحی و غیر آن نیز با خوداظهاری مردم پیگیری شده و خواهد شد.
کشاورز با بیان این مطلب که کیش یک جزیره و خود با محدودیت‌هایی مواجه است، تصریح کرد: از اعزام ماشین‌آلات خاک‌برداری و مانند آن به مناطق زلزله‌زده معذوریم اما بسته‌های غذایی، بهداشتی، دارویی و آب آشامیدنی تا جایی که امکان دارد به مناطق آسیب‌دیده ارسال، و آمار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان از اعلام آمادگی کامل و همراهی وزارت کشور، دبیرخانه مناطق آزاد، استانداری هرمزگان، و مانند آن خبر داد و تاکید کرد: مواردی تعیین شده است که به محض اعلام شرایط اضطراری از طرف کیش، ارسال خواهد شد و تمام رایرزنی‌های لازم برای تامین تجهیزات لجستیک از استان‌های معین کیش از جمله هرمزگان، بوشهر، وزارت کشور و دستگاه‌های امداد کشور انجام شده است.
کشاورز با تاکید بر این‌که نیاز خاصی در حال حاضر در کیش وجود ندارد، مردم را به آرامش دعوت کرد و با تاکید بر تامین آمبولانس‌های مورد نیاز هنگام بروز حوادث احتمالی، تامین هواپیماها برای برقراری پروازهای اضطراری و سایر تجهیزات امدادی از جمله بالگردها، گفت: رفتار زلزله در سه‌هفته‌ی اخیر خوشبختانه خطری ایجاد نکرده است.
وی از مذاکره یا رئیس هواپیمایی کشور و همچنین ایرلاین‌های خصوصی خبر داد و با بیان این مطلب که در صورت بروز هرگونه بحرانی، امکان خروج از کیش و امدادرسانی کامل وجود دارد، تاکید کرد: طبق پیگیری‌های مختلف در هفته گذشته هشت پرواز اضطراری برای خروج مسافران برقرار شد و تعدادی بالگرد سکوهای نفتی برای امداد رسانی در این جزیره مسقر شده است و ارتش جمهوری اسلامی نیز هماهنگی لازم برای بکارگیری سه فروند هواپیمای مسافربردی در مواقع ضروری را انجام داده تا از شیراز به مقصد این جزیره در صورت لزوم پروازهایی داشته باشند.

کشاورز همچنین با اشاره به عدم تمکین برخی دانشگاه‌های کیش از مصوبه ستاد بحران مبنی بر عدم برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری، این امر را تخلف دانست و گفت: در صورتی که دانشجویی بنابر مصوبه‌ی ستاد بحران که در این شرایط بالاترین مرجع قانونی است، از کیش رفته باشد و نمره یا غیبتی برای وی منظور گردد، می‌تواند دانشگاه را مجاب به اصلاح کند و ستاد بحران نیز از آنها پشتیبانی خواهد کرد کمااین‌که تمامی تبعات قانونی این تمرد به عهده‌ی خود این دانشگاه‌ها خواهد بود و درصورت بروز هرگونه مشکلی باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد کیش برای برگزاری امتحانات در کیش سازه‌ی امن و برزنتی با امکان تجهیزات سرمایشی تامین و برای امتحانات دانشجویان در تهران و ۴۶۰ شهر دیگر و کشور امارات، شرایط تامین و ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انسجام رسانه‌ها در کیش و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع ‌آنها تقدیر و تصریح کرد: آموزش و تولید و انتشار محتواهای اینچنین همچنان توصیه می‌گردد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =

logo-samandehi