ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

آموزش، سرلوحه پلیس راهور کیش

آموزش، سرلوحه پلیس راهور کیش

رئیس پلیس راهور کیش با بیان این مطلب که سیاست کلی پلیس راهور و سلسله مراتب فرماندهی، عدم جریمه و اعمال قانون است اظهار داشت: “آموزش”، “فرهنگ‌سازی” و توسعه و صادرات آن سرلوحه‌ی فعالیت ما قرار دارد.

مهدی توانگر در جمع اصحاب رسانه در محل پلیس راهور کیش گفت: کیشوندان از اوایل سال‌های حضور پلیس ترافیک در جزیره ثابت کرده‌اند در حمایت از این حوزه پیش‌رو بوده و در انتقال این فرهنگ به سایر مناطق، اراده‌ی قوی دارند.
وی با اشاره به سابقه‌ی خدمت خود در شهرهای مختلف، اذعان داشت: نگاه پلیس راهوری در مناطق مختلف شامل موارد ترافیکی مانند قوانین عبور و مرور و تابلوهای راهنمایی و امثالهم می‌باشد اما آنچه در کیش مشاهده کرده‌ام منحصر بودن کیش و توجه ویژه‌ی ساکنین آن به اجرای قوانین در حد ایده‌آل می‌باشد.
توانگر المان‌های ترافیک شهری را در کیش، قابل توجه دانست و گفت: فراگیر شدن یک فرهنگ، منوط به دست به دست هم دادن حاکمیت و مردم است تا قوانین، کاربردی، ترافیکی و هدفمند مانند حق‌تقدم عابر پیاده، تمیزی خودرو و رعایت قوانین رانندگی پررنگ شده و جامه‌ی عمل بپوشد.
وی از همه‌ی مردم دعوت کرد انتقادات و پیشنهادات خود را در کلیه‌ی حوزه‌های ترافیکی به این مرکز اعلام نمایند.
سرگرد توانگر، “راننده، سرنشین، عابر پیاده، و پلیس” را افراد حاضر در معابر عنوان و تاکید کرد: تمام افراد این چهار گروه به یک میزان از قوانین ترافیک سهم دارند و همه با هم و در کنار هم باید آن را لمس و اجرا کرده و به آسایش زبانزد گذشته برسیم.

وی همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده، تصریح کرد: برای افراد زیر ۱۸سال را که هنوز به صورت عملی در چرخه رانندگی قرار نگرفته‌اند بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای طراحی و در دست انتشار قرار دارد تا علاوه بر آموزش ایشان، تبدیل به الگویی برای دیگران و نسل بعد خود باشند.

او افزود: برای جوانان بالای ۱۸سال که دارای شور رانندگی و شتاب در حرکت هستند نیز برنامه‌های خاصی با مشارکت مدیران، بخش خصوصی و کلوب‌های مختلف طراحی شده است تا با آموزش‌های اولیه و برگزاری مسابقات دِرک، به تخلیه هیجانات آنها کمک کنیم و از تصادفات خیابانی و داغ‌های متعاقب آن که در بالاترین آمار، حاصل سرعت بالا جلوگیری کنیم.

توانگر زمان رسیدن به محل کار از منزل را، زمان سفر تلقی کرد و گفت: اگر این زمان به عنوان بخشی از سفر و لذت‌بخش قرار بگیرد باعث کاهش خطرات جاده‌ای خواهد شد.

توانگر ضمن قدردانی از زحمات رانندگان وسایل نقلیه عمومی، آنها را طبق قوانین اولیه، همراه پلیس ترافیک عنوان کرد و گفت: از رانندگان وسایل نقلیه‌ی بزرگ‌تر توقع بیشتری برای رعایت قوانین رفته و علاوه‌بر آن انتظار می‌رود علاوه بر سامان شرایط ترافیکی به خاطر تعداد بالای عبور و مرور خود، الگوی ترافیکی برای دیگر رانندگان باشند.
وی با بیان این مطلب که عابرین کیش الگویی در کل کشور هستند، تاکید کرد: عابرین برای حرکت طولی از پیاده‌رو و یا منتهی‌الیه سمت چپ، و برای عبور عرضی تنها از خط‌کشی عابر پیاده استفاده کنند.
توانگر ادامه داد: عابرین برای سوار و پیاده شدن فقط از مناطق مشخص و امن استفاده کنند، و در مناطقی که دچار نقص روشنایی هستیم، پوشش روشن و عبور از مسیرهای قابل دید را مدنظر قرار دهند.

توانگر با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کیش، شخصیت و فرهنگ ترافیکی کیش را از جمله‌ی این جاذبه‌ها عنوان کرد و گفت: برای حفظ و متبلور کردن مقررات قدیم باید با فشردن دست یکدیگر تلاش کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش تعداد جرایم اعمال قانون در زمان محدودیت‌های کرونایی را ۲۲۸۳ فقره اعمال قانون تردد شبانه و ممنوعیت تردد در سواحل ۱۷۶ فقره توقف سواری و اعمال قانون، اعلام و تاکید کرد: مطابق ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات مصوب ۱۳۹۰، بخشی از این جرایم به حساب شرکت عمران واریز می‌شود و بخشی دیگر برای آموزش و فرهنگ‌سازی، نصب دوربین و تجهیزات جاده‌ای و المان‌های ترافیکی هزینه می‌شود.
توانگر با تاکید بر اینکه ساماندهی احراز هویت و مالکیت موتورهای سیکلت و مالکین در دستور کار قرار دارد، ضمن اشاره به این‌ مطلب که در حال حاضر ۳۶ خودرو و تعداد نسبتا زیادی موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد و برای برخی از ایشان که ممانعت قضایی ندارند، فراخوان ترخیص زده شده، ادامه داد: مقررات جذاب رانندگی جزیره، قوانین رانندگی و امثالهم توسط کارشناسان راهور، به رانندگان خودروهای انتظامی و راهور آموزش داده می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: هرگونه حفاری در سطح شهر باید با هماهنگی پلیس راهور و با شرط تضمین ایمنی انجام شود.
پلیس راهور کیش با رویکرد جدید با حضور کارشناسان فنی و متخصص به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی دریافت هرگونه نظر و پیشنهادی در مسیر بهبود قوانین و مقررات و گزارش تخلفات احتمالی به‌صورت حضوری و یا سامانه‌ی ۱۲۰ می‌باشد.

خبرنگار : مریم اکبرپور

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

logo-samandehi