ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

تصمیم‌سازان، مشکل‌آفرین‌ترین افراد جامعه هستند

تصمیم‌سازان، مشکل‌آفرین‌ترین افراد جامعه هستند

مشاور فراکسیون مناطق آزاد در مجلس در نشست صمیمی با اصحاب رسانه مطرح کرد:

تصمیم‌سازان، مشکل‌آفرین‌ترین افراد جامعه هستند

مشاور فراکسیون مناطق آزاد در مجلس و دبیر مجمع سازندگان کیش گفت: دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد و سازمان‌ها موظف به تدوین آئین‌نامه‌ و پیگیری معافیت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

به گزارش مجله اینترنتی ویکی‌کیش، طهمورث قاسمی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه کیش به مناسبت روز خبرنگار با تاکید بر لزوم وجود و تلاش بر ایجاد فضای تعاملی با دستگاه‌های حاکمیتی بالادست، اظهار داشت: باتوجه به عدم رابطه‌ی همسو بین دولت قبل و مجلس، راهبرد این مجموعه تاخیر در اجرای این قانون بود تا در زمان مناسب و دولت جدید، توقف آن مطرح و پیگیری گردد.
مشاور فراکسیون مناطق آزاد در مجلس با بیان این مطلب که درحال حاضر تصمیم‌سازان، مشکل‌آفرین‌ترین افراد جامعه هستند، گفت: کاهش‌ معافیت مالیاتی در مناطق آزاد از ۲۰ به ۵ از همین دست موارد بود که با طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های مجموعه‌ی رسانه‌ها و مجمع‌ سازندگان کیش به‌عنوان یکی از مطالبات نمایندگان از وزیر اقتصاد، منتج به اقدام برای حذف این موضوع و برگشت این ماده‌ی پیشنهادی شد.
وی با اشاره به مناطقی که بدون استاندارد و دارابودن شرایط لازم از جمله تراز تجاری مثبت، زیرمجموعه‌ی مناطق آزاد گشته‌اند، ادامه داد: تصمیم بر تفکیک این مناطق و اجرای قانون معافیت مالیاتی برای مناطق واجد شرایط و همچنین مالیات بر درآمد کارکنان مناطق آزاد نیز از جمله مطالبات جدی‌ای است که با جلب نظر وزیر اقتصاد کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری می‌باشد.
قاسمی بر لزوم نسخ این ماده قانون توسط رای دیوان عدالت اداری به عنوان مطرح‌کننده‌ی بدوی یا لایحه و مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: باتوجه به این‌که مطول بودن این مسیر مشکل‌ساز می‌شود در حال پیگیری دریافت این دستور در قالب “طرح” هستیم که البته دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد و سازمان‌ها به عنوان متولیان اصلی باید این مطالبه‌ی مهم اجتماعی را پیگیری کرده و به جریان انداخته و به نتیجه برسانند.
دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش عدم اجرای ماده ۱۰ مالیات بر ارزش افزوده را باعث افزایش معافیت‌های و تشویق دیگر مناطق برای ارتقا و نزدیک کردن خود به این شرایط دانست و با ابراز تاسف از بی‌توجهی به این آئین‌نامه‌ی اجرایی گفت: با این‌که قانون‌گذار صراحتا اعلام کرده است امکان این معافیت برای مناطق واجد شرایط وجود دارد، اما آئین‌نامه‌ی درخواستی آنان و نحوه‌ی محاسبه‌ی خدمات توسط سازمان‌ها که نهاد حاکمیتی ذیربط هستند هرگز تدوین نشده است.
طهمورث قاسمی تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان‌های ذیربط همچون سازمان اداره مالیاتی، دبیرخانه مناطق آزاد نمایندگان، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان مجلس از مناطق آزاد را از آخرین دستاوردهای پیگیری‌ مجمع و آخرین جمع‌بندی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان و تاکید کرد: تا حصول به نتیجه پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.
نشست صمیمی دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با اصحاب رسانه شامگاه یکشنبه ۲۴ مردادماه در محل این مجمع برگزار و از خبرنگاران تقدیر شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =

logo-samandehi