ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

دومین جشنواره موسیقی کیش به ایستگاه آخر خود رسید

دومین جشنواره موسیقی کیش به ایستگاه آخر خود رسید

دومین جشنواره موسیقی کیش عصر ۱ آذر به کار خود پایان داد که از ۶۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۵ اثر به بخش داوری راه پیدا کردند .

به گزارش کیشوندنیوز ، دومین جشنواره موسیقی کیش با محوریت موسیقی جنوب ایران که شامگاه ۲۹ آبان بر روی آبهای نیلگون خلیج فارس افتتاح شده بود عصر ۱ آذر در سالن هایش های خلیج فارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جمعی از هنرمندان و دوستداران هنر به کار خود پایان داد .
هنرمندانی از استانهای بوشهر ، هرمزگان و سیستان بلوچستان ، از آبهای نیلگون خلیج فارس تا کرانه دریای عمان آمده بودند تا موسیقی اصیل جنوب ایران را به نمایش بگذارند .
از ۶۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره موسیقی کیش ۴۵ اثر برای داوری انتخاب شدند و در نهایت ۳ اثر منتخب به صورت برابر کاندیدای دریافت تندیس و جایزه جشنواره شدند .
به گفته مسعود رهبری (رئیس جشنواره موسیقی کیش) : جشنواره امسال با حمایت حداکثری بخش خصوصی برگزار شد و سازمان نقش نظارتی را بر عهده داشت .
رهبری از دو وجه تمایز جشنواره امسال با سال گذشته گفت : تم جشنواره موسیقی سال گذشته سنتی ایرانی بود و امسال با موضوع موسیقی سواحل جنوب ایران برگزار شد ، که انتظار میرفت با استقبال کمی همراه باشد اما ، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره باعث شگفتی فراوان بود .
دومین وجه تمایز در نحوه برگزاری جشنواره بود که سال گذشته اجرا فقط محدود به مراسم اختتامیه جشنواره بود و ما امسال در طول چند روز جشنواره اجراهای زیادی را در سطح شهر تدارک دیدیم که با استقبال مردمی خوبی همراه شد.
در پایان از هنرمندان استان سیستان بلوچستان گروه آوای دل ، استان هرمزگان گروه زاروگه و استان بوشهر گروه تشبار که منتخبین دریافت جایزه جشنواره امسال بودند تقدیر شد .

منبع : کیشوند نیوز

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =

logo-samandehi