ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

لزوم طراحی منابع پایدار مالی جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری

لزوم طراحی منابع پایدار مالی جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری

امام جمعه کیش در نشست با جمعی از هنرمندان جزیره مطرح کرد:
لزوم طراحی منابع پایدار مالی جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری

حجه‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز در نشست با جمعی از هنرمندان جزیره با تاکید بر این‌که باید فضا برای تعامل و گفتگو، باز و موجود باشد، اظهار داشت: حضور مسئولین در جمع هنرمندان و بازدید از فعالیت‌های آنان الزامی است چرا که در این صورت بر مشکلات آنان اشراف یافته و پیگیری آن‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
امام جمعه‌ی کیش با بیان این مطلب که باید رسالت هنرمندان در ارتقای فرهنگی جزیره لحاظ شود، ادامه داد: برون‌سپاری و سپردن پروژه‌های فرهنگی و هنری به فعالین جزیره باید در اولویت قرار بگیرد اما گاهی جهت ارتقای سطح علمی یا اجتماعی برنامه‌ای نیاز به دعوت از متخصصین ملی وجود دارد که در چنین مواقعی نیز باید اجرا و مدیریت پروژه‌ها به‌صورت همزمان به هنرمند ساکن کیش و کارشناس ملی سپرده شود تا علاوه بر ارتقای سطح علمی و هنری کیش، فعالین کیشوند نیز از عواید احتمالی آن بهره‌مند گردند.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و معضل مسکن، این دغدغه‌ها را برای هنرمندان دوچندان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان منطقه آزاد کیش، هنرمندان نیز از تسهیلاتی برخوردار شوند.

حجه‌الاسلام بی‌نیاز همچنین بر لزوم برگزاری جلسات ثابت فصلی با هنرمندان تصریح کرد و گفت: در موارد خاص هم قطعا پذیرایی هنرمندان خواهند بود.
خطیب جمعه کیش با اشاره به مشکلات مالی هنرمندان و وجود برخی گلایه‌ها در نحوه‌ی پرداخت یا تعیین حق‌الزحمه‌ها اظهار کرد: باید منابع پایدار مالی جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری طراحی و ایجاد گردند تا محل غنی و امنی برای تامین برخی هزینه‌ها وجود داشته باشد. وی ادامه داد: شایسته است در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و سپردن پروژه‌های شهری، درصدی برای هنرمندان جزیره در نظر گرفته شود.
امام جمعه کیش در پایان با اشاره به لزوم به‌روزآوری بانک هنرمندان، بر تفکیک جمعیت ساکن و شناور تاکید کرد و گفت: وجود محلی جهت دورهمی‌ها و جلسات هنرمندان الزامی است و برای تامین این مکان می‌توان در صدور مجوزهای ساخت و ساز، پیمانکاران را ملزم به تخصیص فضایی در پروژه‌هایشان کرد.
نشست صمیمی امام‌جمعه کیش با جمعی از هنرمندان فعال جزیره، ۱۶مهرماه در محل دفتر نهاد امامت جمعه کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =

logo-samandehi