ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

آیس‌رینک و کنسرت‌هال میکامال، ارزش‌افزوده جدید کیش

آیس‌رینک و کنسرت‌هال میکامال، ارزش‌افزوده جدید کیش

“آیس‌رینک” میکامال با بهره‌برداری دومنظوره‌ی “تفریحات و ورزش‌های روی یخ” و “سالن کنسرت” به بهره‌برداری مقدماتی رسید.

به نقل از پایگاه خبری رسا کیش در نشست خبری افتتاحیه مجموعه‌ی آیس‌رینک میکامال، امید کشتکار، مدیر اجرایی پروژه‌ی “آیس‌رینک” با اشاره به تاکید مدیرعامل میکامال مبنی بر ایجاد این بخش در میکا به‌عنوان یکی از اولین قسمت‌های بازار، افزود: با توجه به اقلیم گرم و مرطوب جزیره، تفریحات تداعی‌کننده‌ی خنکی، یخ، برف و سرما بسیار مطلوب جلوه می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد: این مجموعه بتواند همچنان باعث ایجاد ارزش افزوده‌ای در جزیره کیش گردد.
کشتکار در ادامه‌ی نشست با اشاره به عدم وجود کنسرت‌هالی با نور و صدای استاندارد در ظرفیت بالا، به دومنظوره بودن این مجموعه و امکان تبدیل سریع زمین یخ به سالن کنسرت خبر داد و تصریح کرد: این مکانیسم به گونه‌ای طراحی شده است که یخ ذوب نخواهد شد بلکه با ایجاد لایه‌ای روی آن از متریال خاص با تامین هم گرمایش(۲۴درجه و مطابق استانداردهای جهانی) و هم آکوستیک صدا پوشیده می‌شود و صندلی‌هایی کاملا استاندارد و راحت (سفارش‌داده‌شده به شرکت سازنده‌ی صندلی‌های هواپیمایی ایرباس) در ارتفاع طبقاتی ۱ تا ۴.۵ متر، طی تنها ۱۵ دقیقه به‌صورت کاملا مکانیزه و اتوماتیک، جای‌گذاری و پس از پایان کنسرت به همین نحو، جمع و خارج می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت تامین نور و صدای استاندارد، زمان تقریبی افتتاح این کنسرت‌هال را بدون عجله عنوان کرد تا امکان شرایط میزبانی از تمامی هنرمندان فراهم شود.
کشتکار همچنین به بالغ بر ۵۰۰ نفرساعت فعالیت در رده‌ی دکترا، فوق‌لیسانس و لیسانس و بهره‌مندی از مشاورین بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ میلیون یورو و ۳ هزار میلیارد ریال برای ایجاد این مجموعه تاکنون سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.
مدیر پروژه‌ی آیس‌رینک بر بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای ایمنی ملی و بین‌المللی در تمام تجهیزات و خدمات این مجموعه تاکید کرد و در پایان در پاسخ به پیش‌بینی اشتغال‌زایی افزود: بهره‌مندی از متخصصین کیشوند همانند تمام بخش‌های مجموعه در اولویت قرار دارد و علاوه بر جذب تمام مربیان پاتیناژ، برنامه‌هایی برای آموزش افراد علاقه‌مند نیز با حضور مربیان بین‌المللی تدوین شده است.

زمین یخ و سرگرمی‌های برفی در زمین یخ ۲۰۰۰متری

فرصتی، مدیر پروژه‌ی آیس‌رینک و بخش معماری، ابعاد آیس‌رینک را که براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است، ۳۰ در ۶۰ عنوان کرد و افزود: علاوه بر زمین یخ، سرگرمی‌های دیگری مانند هاکی، اسکیت، اتاق برف، سرسره یخی و… و هم به‌طور کلی هم فضای ورزشی و هم تفریحی برای تمامی سنین در این مجموعه دیده شده است.
وی از امکان تبدیل آیس‌رینک به سالن کنسرتی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰نفر خبر داد و افزود: آیتم‌های دکوراتیو به منظور جذب کودکان در این پروژه تعبیه شده است.

المان‌های یخ و آتش در انتظار بازدیدکنندگان آیس‌رینک

مستوفی، مسئول بخش معماری آیس‌رینک نیز با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن این مجموعه، به استفاده از المان‌های یخ و آتش به‌منظور جلب توجه بازدیدکنندگان به سرما اشاره و تاکید کرد: ایجاد این مجموعه در طبقه‌ی چهارم از ویژگی‌های هم جذاب و هم سخت آن بوده است.
وی به تبدیل زمین یخ به سالن کنسرت طی ۲۴ساعت اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰۰صندلی استاندارد پرتال از یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های آلمان جهت این سالن، سفارش داده و خریداری شده است.

کابل‌کشی و ترانس‌های اختصاصی برق در آیس‌رینک

متین‌پور، مسئول بخش برق نیز به دو ترانس ۱۶۰۰مگاولت‌آمپری جهت تامین انرژی مصرفی تجهیزات اشاره کرد و ادامه داد: گروهی از کارشناسان برق با کابل‌کشی و سایر خدمات، آیس‌رینک را به مرحله‌ی افتتاح رساندند.

سیستم‌های اختصاصی و سفارشی “تهویه‌مطبوع” و “کنترل رطوبت”

شهسواری مسئول بخش مکانیک هم، با اشاره به چالش‌های طراحی و ساخت چنین مجموعه‌ای در اقلیم گرم و مرطوب کیش، گفت: با توجه به دومنظوره بودن سالن و چالش‌هایی که تامین دما و هوای مناسب جهت هر دو مجموعه‌ی آیس‌رینک و کنسرت‌های وجود داشت؛ : سیستم “تهویه‌مطبوع” و “کنترل رطوبت” درنظرگرفته‌شده به‌صورت اختصاصی و با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات(از کشور ایتالیا) و به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا، طراحی شد.
وی همچنین از تعبیه‌ی دو چیلر ۲۰۰تنی در زمین یخ خبر داد و افزود: حدود ۷۵کیلومتر لوله‌گذاری در سطح زمین جهت تشکیل یخ، انجام و تجهیزات برف‌ساز مجموعه، از آخرین تکنولوژی‌های موجود دنیا خریداری شده است‌.

تورنمت‌های ملی و بین‌المللی بازی‌ها و ورزش‌های روی یخ و آموزش مربی

در ادامه‌ی نشست خبری افتتاحیه مجموعه‌ی آیس‌رینک میکامال، پاسبان‌پور مسئول بهره‌برداری این مجموعه با تاکید بر استاندارد بودن این پیست یخ گفت: آموزش تمام رشته‌های ورزشی و تفریحی روی یخ برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
وی از برنامه‌ی برگزاری مسابقات و تورنمت‌های بین‌المللی هاکی در این مجموعه خبر داد و افزود: “کرلینگ‌استون” (ورزشی که با هُل دادن سنگ‌ها روی صفحاتِ یخی بین دو تیم بدون کفش اسکیت انجام می‌شود) برای اولین بار در ایران، در این زمین انجام خواهد شد.
پاسبان‌پور، برگزاری دوره‌های آموزش مربی و داوری بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: تورنمت‌های بین‌المللی هاکی، جایزه‌بزرگ‌های ملی و برگزاری رشته‌ای جدید برای اولین‌بار در ایران، مرکب از تئاتر و باله با بهره‌مندی از استادان تئاتر از دیگر رویدادهای پیش‌روی این مجموعه است که نامه‌نگاری‌های آنها انجام شده است.

مقدری، مدیر روابط‌عمومی میکامال در ابتدای نشست خبری افتتاحیه مجموعه‌ی آیس‌رینک میکامال، افتتاح مقدماتی ابرپروژه‌ی آیس‌رینک را ارزش افزوده‌ای جدید و حائزاهمیت برای کشور ایران و حاصل تلاش مهندسین، تکنسین‌ها و کارگرانی متعدد دانست.

پاتیناژ میکامال کیش اولین پیست اسکی روی یخ ایران در ابعاد استاندارد بازی‌های جهانی است که قابلیت تبدیل به سالن کنسرت را دارد. این مجموعه در طبقه‌ی چهارم میکامال کیش واقع شده و ضمن ایجاد فضایی استاندارد برای اسکیت عمومی روی یخ، اسکیت نمایشی و هاکی روی یخ، می‌تواند میزبان تمرینات و مسابقات ملی و بین‌المللی نیز باشد.

– زمین ۳۰ در ۶۰ پاتیناژ میکامال کیش به‌ وسعت ۱۸۰۰ متر مربع و مطابق با ابعاد و استانداردهای برگزاری مسابقات المپیک با مشاوره و طراحی شرکت ایتالیایی Industrial Frigo و شرکت بلژیکی KCC ساخته شده است.
سالن پاتیناژ میکامال کیش طوری طراحی شده که با استفاده از نوعی پوشش ویژه روی سطح آن، در زمانی کوتاه به فضایی برای برگزاری همایش‌ها یا کنسرت‌های موسیقی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ نفر تبدیل می‌شود.

عکاس: سید امیررضا طباطبایی

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

logo-samandehi