ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

اجرای همه‌ی طرح‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شود

اجرای همه‌ی طرح‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی دولت و تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور فعالین و نخبگان و بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش اجرا باید فقط منحصر به بخش خصوصی باشد و پایش و نظارت به بخش دولتی واگذار شود.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس ضمن خوشامد به مدعوین و مجری برگزارکننده‌ی این رویداد، اظهار داشت: بیش از سی همایش با عناوین و موضوعات بسیار خوب و تخصصی طی برگزاری این رویداد، ارائه خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که در جزیره کیش، تمام سعی آن است که دغدغه‌های نخبگان شنیده و حمایت شود، گفت: در سبک زندگی ایرانی-اسلامی که توصیه‌ی مقام معظم رهبری است باید زندگی دیجیتال تعریف شود چرا که اکنون ارتباط مجازی یک الزام است و فراگیری و توسعه‌ی آن ضرورت محسوب می‌شود.
کشاورز در محورهای توسعه، شهروند هوشمند را اولین، پیش‌نیاز و مهم‌ترین مؤلفه‌ی نیل به محیط هوشمند، شهر هوشمند، حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و درنهایت زندگی هوشمند عنوان کرد و افزود: سرعت دنیا در دروازه‌های هوشمندسازی و فضای مجازی به علت نگاه به همه‌ی موارد، و پیش از همه هوشمندسازی افراد است.
وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی دولت و تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور فعالین و نخبگان و بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش اجرا باید فقط منحصر به بخش خصوصی باشد و پایش و نظارت به بخش دولتی واگذار شود.
کشاورز به
بخش آموزش اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی، “قوانین غیرمهاجم” را دومین مؤلفه‌ی موثر در توسعه دانست و گفت: مواردی چون مالیات و پیاده‌سازی برخی قوانین جاری در سرزمین اصلی، اگر در مناطق آزاد اجرا شوند مضر هستند که دغدغه‌ی مناطق آزاد در این مدت بوده است و متاسفانه در حال حاضر قوانین موجود با انتظارات به‌حق  هم‌خوانی ندارد.
وی بخش خصوصی و جلب اعتماد توسط این بخش را نکته‌ی بعدی عنوان و تصریح کرد: بخش خصوصی نیز باید مسئولانه‌تر وارد عمل شود و انتظارات دولت را برآورده سازد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، “زنجیره تامین” را بحث بعدی دانست و ادامه داد: آخرین بحث، “نظارت” است که متاسفانه هر دو بخش خصوصی و دولتی در این حوزه، نادرست عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به آیه‌ی ” إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ” گفت: تغییر، قوم و نفس، سه کلیدواژه‌ی این آیه هستند، که “نفس” مهم‌ترین آنان است.
کشاورز در پایان به حاضرین در نمایشگاه پیشنهاد داد: از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه ارتباطی کیش واقع در برج فناوری بازدید و از آنان حمایت کنند.
آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر هیئت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مدیرعامل شرکت فروغ افکار مجری برگزاری نمایشگاه کیتکس و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =

logo-samandehi