ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

اخذ شش کد آموزش در مدرسه استثنایی امید

اخذ شش کد آموزش در مدرسه استثنایی امید

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش از اخذ دو کد دختران و پسران در دوره متوسطه اول و دو کد متوسطه دوم خبر داد و گفت: با مجموع ۶ کد مدرسه استثنایی امید، امکان ادامه تحصیل در تمامی مقاطع برای دانش‌آموزان استثنایی کیش فراهم شده است.

پرویز حیدری‌راد در حاشیه‌ی جشن روز معلولین برای دانش‌آموزان مدرسه استثنایی امید، با تاکید بر تجلیل و یادآوری این روز به همه‌ی مردم، اظهار داشت: تقدیر از اولیا این دانش‌آموزان در خانه و مدارس و دیده شدن این عزیزان در دستور کار این نشست قرار دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به دو کد استثنایی که مسیر مجوز آموزش و اعطای کارنامه و مدرک معتبر تحصیلی را رقم می‌زند، گفت: با توجه به شرایط کیش و ساختاری که هرگز دیده نشده است، اخذ این کد بسیار صعب است و تا پیش از این فقط دارای دو کد پیش‌دبستانی و ابتدایی بودیم اما با پیگیری‌های مستمر و متعدد، دو کد متوسطه‌ی اول برای دختران و پسران، و دو کد متوسطه‌ی دوم نیز گرفته شده است و این دانش‌آموزان بر خلاف گذشته امکان ادامه‌ی تحصیل بعد از دوران ابتدایی را نیز خواهند داشت.
وی تعداد دانش‌آموزان مدرسه استثنایی امید را ۹دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی، ۱۷ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴ دانش‌آموز متوسطه اول و
۴ نفر در مقطع متوسطه دوم اعلام کرد و افزود: دوره‌ی متوسطه در مدارس استثنایی، دوره‌ پیش‌حرفه‌ای نامیده می‌شود تا این دانش‌آموزان حداقل آموزش‌های امکان حضور و تطابق در جامعه را فرا بگیرند.
حیدری‌راد در ادامه با ابراز تاسف از این‌که مدرسه استثنایی امید با ۳۴ الی ۴۰ دانش‌آموز تنها از دو کلاس برخوردار است، از رنگ‌آمیزی و توجه به ظاهر کلاس‌ها با هدف امیدآفرینی بین این دانش‌آموزان خبر داد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات مبتلایان اوتیسم تصریح کرد: این دانش‌آموزان برای تعلیم نیاز به متخصص دارند و اگر نتوانیم این خلا را در دوران ابتدایی حل کنیم، در دوره متوسطه به مشکلات جدی و معمولا لاینحل برمی‌خوریم.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

logo-samandehi