ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

ایجاد بنای موقت و کوتاه‌مدت در برخی مدارس کیش

ایجاد بنای موقت و کوتاه‌مدت در برخی مدارس کیش

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش، سرانه فضای آموزشی در کیش را ۳.۹ متر مربع،‌ یعنی کمتر از نصف استانداردهای آموزشی کشور بیان کرد و از برنامه‌ریزی جهت افزایش بنای موقت و کوتاه‌مدت در برخی مدارس خبر داد.

مریم اکبرپور – به گزارش دایره المعارف جزیره کیش، صالح بهرام‌پور در نشست با جمعی ازاصحاب رسانه کیش، با تاکید بر کمبود ۵۸کلاس درس برای سال جاری، گفت: در برنامه‌ی کوتاه‌مدت و عمل‌گرایانه بر اساس ظرفیت‌های موجود تشکیل کارگروهی در دستور کار قرار گرفت تا به میزان ظرفیت و پذیرش فضاهای آموزشی، اگر امکان افزایش بنای موقت و کوتاه‌مدت در هریک وجود دارد انجام پذیرد و در همین راستا در هنرستان هدف، ۴ کلاس یا کارگاه و در کارگاه برق هنرستان خوارزمی، تعبیه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۸کلاس در مدارس الغدیر ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته امیدواریم بتوانیم در مدارس رازی و اندیشه نیز دو کلاس اضافه کنیم؛ همچنین مدرسه ۹کلاسه‌ی شهیدسیدین نیز ۱۰کلاسه خواهد شد و مدرسه ۱۲کلاسه‌ی دیگری نیز از فضاهای موجود در سطح منطقه به ظرفیت فضای آموزشی کیش اضافه شود. باتوجه به کلنگ‌زنی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود مدرسه دیگری در سال ۱۴۰۳ به فضای آموزشی کیش افزوده شود. بدین ترتیب با ایجاد حدود ۲۵ کلاس از ۵۸کلاسی که کمبود آن به‌شدت حس می‌شود، گرچه به نرم استاندارد نمی‌رسیم اما چالش‌ها برطرف خواهد شد. 

صالح‌پور با اشاره به برنامه‌های روزشمار هفته معلم و نام‌گذاری هر روز، درخصوص چالش‌های آموزش و پرورش کیش گفت: ریزپرسش‌ها و چالش‌هایی سنجیده شده‌اند و بر این اساس ساماندهی “فضای آموزشی” و “نیروی انسانی” به عنوان دو معضل اصلی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این مطلب که برای ۳۴ کد آموزشی تنها دارای ۲۱ فضا هستیم، ادامه داد: در حوزه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی نیز با این‌که می‌تواند تاثیرگذارترین فعالیت‌ها را انجام دهد با خلا مواجهیم.

صالح‌پور در بخشی از صحبت‌های خود میانگین استاندارد و میزان متوسط آن را در کشور در فضای آموزشی به ترتیب ۸.۳۹ و ۵.۵ مترمربع عنوان کرد و با ابراز تاسف از این‌که در برخی از مدارس کیش – با ۳.۹ مترمربع سرانه – نمازخانه، کتابخانه وآزمایشگاه به کلاس درس تبدیل شده‌اند و حتی کلاسی به‌صورت “چرخشی”! برگزار می‌شود، گفت: این امر از چهارچوب اداری نیز خارج است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت اجتماعی کیش بتوانیم بر رفع این مشکلات نایل آییم.

دریافت مجوزهای جدید برای جبران بخشی از کمبود جدی معلم در کیش

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش، از دریافت مجوز ۱۲۰۰ ساعت اضافه تدریس، ۲۸نفر مجوز خریدخدمات و اجازه به کارگیری حدود ۱۴نفر بازنشستهدر کیش طی چندماه گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته ۵۲۸ نفر نیروی آموزشی در مجموع استخدامی و خرید خدمت داشته‌ایم که با توجه به تعداد ۷۵ نفر بازنشسته بالای سی سال که در انتظار رتبه‌بندی هستند، تعدادیپ افراد متقاضی انتقال و مهاجرت و تعدادی که اکنون انتقال موقت هستند؛ حداقل با ۲۰۰ نفر کمبود معلم در کیش برای سال آینده مواجه هستیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با تاکید بر اینکه شاهد یک ناترازی در درآمد و میزان هزینه معیشتی معلمان در کیش هستیم، بیان کرد: هزینه‌های بالای مسکن در کیش در مقایسه با سرزمین‌های اصلی سبب شده که معلمان علاقه‌ای به فعالیت در کیش نداشته باشند؛‌ به طور مثال میانگین درآمد ماهانه یک معلم در کیش ۱۰ میلیون تومان است که هزینه‌های یک خانواده چهار نفری در این جزیره به بیش از ۲۶ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کیش هم اکنون دارای ۲۱ خانه سازمانی است، گفت:‌ اگر شرایطی مهیا شود که بتوان خانه‌های سازمانی برای اسکان رایگان یا ارزان قیمت حدود ۱۰۰ معلم فراهم کرد، قطع یقین گام‌های اثرگذاری برای جذب معلم‌های نخبه در کیش می‌توان برداشت.

بهرام‌پور تاکید کرد: با یک هم افزایی و همکاری همه جانبه به دنبال ایجاد انگیزه و بهبود وضعیت معیشتی معلمان هستیم که در همین رستا رایزنی‌هایی نیز با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش در پایان از “تصویب طرح جامع استعدادیابی” و “آموزش ساخت بازی‌های رایانه‌ای” خبر داد و با تاکید بر این‌که در کیش “بازمانده از تحصیل” نداریم، گفت: از حدود ۱۰هزار و ۲۵ دانش آموزش در کیش، با ۲۴ کد در مدارس غیرانتفاعی و ۳۴ کد در مدارس دولتی؛ نزدیک به ۸۰۲۵ نفر در مدارس دولتی و ۲۰۵۲ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =

logo-samandehi