ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

ایجاد و ارائه‌ی کنفرانس ظرفیت در مخابرات ایران

ایجاد و ارائه‌ی کنفرانس ظرفیت در مخابرات ایران

دبیر و عضو هیئت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران تمام فعالیت‌های دولتی و خصوصی را مرتبط با شبکه ملی ارتباطات دانست و در همین راستا از ایجاد “کنفرانس_ظرفیت” در این حوزه خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، فرامز رستگار، نمایشگاه کیتکس را ظرفیتی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌ها و دستاوردهای کشور دانست و گفت: شبکه ملی ارتباطات، محور هر فعالیتی در هر حوزه‌ای می‌باشد لذا کنفرانس ظرفیت برای هر حوزه تعیین و ایجاد شده است.
وی از برگزاری دو کنفرانس ظرفیت به‌صورت “عام” به‌منظور تشریح شبکه و “تخصصی” با محوریت دسترسی پرسرعت به فیبرنوری در حوزه شبکه ملی ارتباطات از سال گذشته خبر داد و افزود: هفته و ماه آینده نیز کنفرانس ظرفیت‌هایی با محوریت به ترتیب “پردازش و ذخیره‌سازی و دیتاسنتر” و “امنیت شبکه” و نشست‌های بعدی به فاصله‌ی هر یک ماه، طراحی شده و برگزار خواهد شد.
رستگار “کنفرانس ظرفیت” را تجمیع همایش، نمایشگاه و جلسات تصمیم‌سازی عنوان کرد و گفت: در این مدل، کارگزاران نیازها و ظرفیت‌های خود را ذکر می‌کنند و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نیز، ظرفیت خود را برای پیاده‌سازی طرح‌ها ارائه می‌نمایند.
رستگار زنجیره تامین داخلی را ضعیف دانست و تصریح کرد: طی جلسات پیشین به این نتیجه رسیدیم که سازماندهی بخش خصوصی نمونه و الگویی برای دولت می‌باشد و با شرایط، مسیر و مدل کنونی دولت، وعده‌های ارتباطاتی مانند ظرفیت درنظرگرفته‌شده‌ی فیبرنوری محقق نخواهد شد و نظریه‌های کارشناسی با آنچه گزارش می‌شود منطبق نیست.
دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش موسوم به کیتکس با محوریت هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، شهر هوشمند، زیر ساخت و امنیت، بلاک‌چین و رمز ارزها، رسانه دیجیتال عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران و محمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد.
در این نمایشگاه ۱۹۰ شرکت مخابراتی و ارتباطی، دانش بنیان و استارتاپی به مدت چهار روز توانمندی‌های خود را در عرصه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می‌گذارند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

logo-samandehi