ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

برگزاری همایش پروانگی با حضور دختران و بانوان کیشوند

برگزاری همایش پروانگی با حضور دختران و بانوان کیشوند

همایش پروانگی به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب با شعار “من حجاب را دوست دارم” و حضور خانواده‌ها در کیش برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، عالمه خسروی، رئیس اداره امور زنان کیش هدف از برگزاری همایش پروانگی در هفته‌ی عفاف و حجاب را نهادینه‌سازی این ارزش عنوان کرد و افزود: نگارگذر جواهرانه با حدود ۵۰ پوستر با موضوع بررسی حجاب در ادیان مختلف و نگاه مشاهیر جهان از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته‌ی عفاف و حجاب خواهد بود. در همین راستا در ادامه‌ی سلسله نشست‌های پاتوق “کافه‌گفتگو” نشستی نیز با موضوع حفظ حریم خصوصی روز پنجشنبه ساعت۱۸ در محل نمایشگاه دائمی مهنورا برگزار خواهد شد.
حجه‌الاسلام مهدی ادیب کارشناس این نشست نیز با اشاره به توصیه‌های دین مبین اسلام و اهمیت حفظ حجاب، در خصوص علت نام‌گذاری این هفته و حماسه‌ی گوهرشاد سخنانی را بیان و تاکید کرد: هر نفر به‌تنهایی می‌تواند در هر حوزه‌ای موفق و در فرهنگ‌سازی تاثیرگذار باشد.

وی ضمن معرفی کتاب “مسئله حجاب”، گفت: مقام معظم رهبری شالوده‌ی انقلاب را از دو شهیدان مطهری و بهشتی می‌داند.

محبوبه صفرنژاد کارشناس امور اجتماعی در حاشیه‌ی این نشست با تاکید بر این‌که حیا علاوه بر پوشش در گفتار و رفتار نیز باید دیده شود، گفت: فرد، خانواده و محیط اجتماعی در شکل دادن به جسم رفتار نقش دارند.

وی تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از جسم رفتارها مراقبت کنیم چرا که رفتار هر فرد نشات‌گرفته از افکار، عقاید و باورهای اوست.
در ادامه‌ی همایش پروانگی، مسابقه‌ای با موضوع بستن روسری بین دختران نوجوان برگزار و ضمن ایجاد نشاط بین آنان، از برگزیدگان آن تقدیر شد.
معرفی دو کتاب “بهم میاد؟” به نویسندگی رنده‌عبدالفتاح و “لینالونا” به نویسندگی کلر ژوبرت ویژه‌ی نوجوانان با موضوع عفاف و حجاب، اجرای دکلمه و پخش موشن‌گرافی با موضوع حفظ حریم خصوصی و عفاف و حجاب و توزیع آن بین دختران نوجوان از دیگر بخش‌های این همایش بود.
در پایان این همایش با اهدای گل و جوایزی از دختران و بانوان باحجاب تقدیر شد.

همایش پروانگی به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب و با همت اداره امور زنان کیش عصر سه‌شنبه ۲۱تیر در سالن سینما لبخند برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

logo-samandehi