ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

تبدیل کیش به پایتخت گردشگری ورزشی در گستره‌ی جهانی

تبدیل کیش به پایتخت گردشگری ورزشی در گستره‌ی جهانی

در نشست خبری ششمین دوره المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه‌های طراحی‌شده در تقویم رویدادهای کیش برای نیمه‌ی دوم سال، بر بازطراحی “ارزش‌آفرینی” در زنجیره‌ی گردشگری تاکید کرد و گفت: این برنامه‌ها نیاز به استانداردسازی و هماهنگی بیشتر دارد و تمرکز اصلی خود را در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی معطوف کرده که جای خود را در صنایع کشور باز کرده است.

مهدی ادیبان

«مهدی ادیبان» با اشاره به برگزاری ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری کشور در کیش با حضور حدود ۸۰۰ ورزشکار از مسابقات غواصی و نجات‌غریق
بلافاصله بعد از این المپیاد خبر داد و با اشاره به میزبانی از مسابقات انتخابی تیم ملی غواصی در تابستان سال جاری افزود: تفریحات و ورزش‌های دریایی در کیش بخشی از اقتصاد دریامحور است که در قالب تکمیل زنجیره گردشگری، با حمایت‌های لازم در جهت تقویت رشته‌های ورزشی مرتبط انجام می‌شود.
وی همچنین به ارائه‌ی بسته‌های گردشگری و تفریحی کیش به ورزشکاران المپیاد وکلا اشاره کرد و ادامه داد: برای تثبیت این رویداد ورزشی در تقویم گردشگری کیش آمادگی داریم.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر رویکرد مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه گردشگری ورزشی،‌ اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند یک همکاری و هم‌افزایی است که خوشبختانه امروز در کیش شاهد آن هستیم.
«ادیبان» در پایان از میزبانی کیش در مسابقات ورزشی آسیایی ناشنوایان با حضور ۴۶ کشور در مردادماه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهای بزرگ و اندیشمندی در کیش باعث نیل هدف کیش در تبدیل به پایتخت گردشگری ورزش در گستره‌ی جهانی خواهد شد.

کیش میزبان ۱۱۰ ورزشکار بانو و بیش از ۵۰۰ آقا در المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور

دبیر و مسئول برگزاری المپیاد ورزشی وکلای کشور با بیان این مطلب که کانون وکلای استان هرمزگان در اولین دوره‌ی مستقل و در راستای فعالیت‌های اجتماعی خود اقدام به برگزاری المپیاد ورزشی در کیش نموده است، اظهار داشت: ظرفیت و شرایط جزیره زیبای کیش را کاملا مناسب برگزاری این رویداد دیدیم و همراهی مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش و در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های لازم، تمامی شرایط لازم را فراهم کرد.

علی قاسمی

علی قاسمی، با اشاره به این‌که المپیاد ورزشی در سه رشته‌ی “فوتسال”، “والیبال” و “تنیس روی میز” برگزار خواهد شد، گفت: در سال‌های آینده چندین رشته‌ی دیگر از جمله ورزش‌های دریایی به این المپیاد اضافه خواهد شد و با امکانات دهکده ورزشی المپیک میزبان حداقل ۲هزار نفر از وکلای ورزشکار از سراسر کشور خواهیم بود.
وی همچنین از حضور ۱۱۰ بانوی ورزشکار وکیل در رشته‌ی “والیبال” خبر داد و افزود: ۱۱۰ بانوی والیبال در قالب ۷ تیم، ۱۷ تیم ۱۴نفره‌ی فوتسال، ۹تیم والیبال آقایان و ۹تیم تنیس روی میز در این مسابقات حضور دارند.
قاسمی با اشاره به تیم‌های داوری قوی و مسئولین کانون‌های وکلای کشور که در جزیره حاضر شده‌اند و برخی همراه با خانواده‌هایشان هستند، ادامه داد: ورزشکاران هم به همراه مربیان، کمک‌مربی و سرپرست در جزیره حضور دارند چنانچه علی‌رغم رزرو ۳۵۰۰ نفرشب درهتل بزرگ کیش، تا همین لحظه که هنوز چندین کانون وارد کیش نشده‌اند، ۳۰۰ نفرشب کم آورده‌ایم و با همراهی جامعه هتلداران در هتل دیگری ساکن شدند.
قاسمی با ابراز خرسندی از سیاست‌گذاری‌های کیش و اشاره به این‌که اتحادیه‌ی سراسری کانون وکلای کشور، هر شش ماه یک‌بار نشست‌هایی جهت بررسی و اخذ تصمیمات اساسی پیرامون جامعه وکالت و سیاست‌گذاری‌های “اسکودا” برگزار می‌کند، گفت: کانون وکلای هرمزگان، به عنوان میزبان نشست آبان‌ماه اتحادیه، محل این نشست را جزیره کیش انتخاب کرده است.

کیش در پاییز میزبان دو مسابقه آسیایی خواهد بود

در ادامه‌ی این نشست، سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به نشست‌های متعدد و مستمر با اعضای ستاد برگزاری مسابقات ورزشی کانون وکلای کشور، گفت: امکانات و سخت‌افزار لازم برگزاری مسابقات تهیه شده و تاییدیه‌های لازم با بازدید کارشناسان فنی را اخذ کرده است.

عزیزاله فرضی‌پور

«عزیزاله فرضی‌پور» مدت‌زمان برگزاری المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور را حدود یک هفته عنوان کرد و افزود: این رویداد نقطه‌ی عطفی در حوزه‌ی ایجاد تعاملات بین منطقه آزاد کیش با ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری با کانون وکلا و دیکر نهادها برای برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی است.
وی به میزبانی کیش در ۹ برنامه ملی ورزشی در راستای تحقق توریسم ورزشی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: حضور مجمع فدراسیون فوتبال، مسابقات پلانک، دوره مربیگری Aآسیا برای اولین‌بار، اردوی تیم فوتسال الوند ایرانیان، همایش غواصان برتر کشور، مسابقات کشوری شنای آب‌های آزاد، اسکواش، دوره‌ی بین‌المللی فیتنس برای اولین‌بار در کشور، مسابقات “آکوا اتلون” از جمله رویدادهای برگزار شده در مدت اخیر است.
فرضی‌پور از میزبانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی نجات‌غریق در دو بخش خانم‌ها و آقایان با حضور بیش از هزار ورزشکار و روسای هیئت‌های ورزشی و پیشکسوتان این رشته ورزشی بعد از المپیاد ورزشی وکلا خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی جهت تعریف جزیره کیش به عنوان “مرکز غواصی خاورمیانه” در سایت فدراسیون جهانی، میزبانی دوره‌های مختلف ملی و بین‌المللی در رشته غواصی و ایجاد سایت غواصی مصنوعی در جهت تقویت جاذبه گردشگری، به “ارزآوری” خواهیم رسید.
وی همچنین به میزبانی مسابقات کشوری بادبانی در آینده‌ی نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات جت‌اسکی و جت‌بورد، مسابقات قهرمانی کشوری غواصی، شنای آب‌های آزاد، شنای مسافت‌بلند، کاراته و شطرنج نیز در برنامه‌ی برگزاری مسابقات ورزشی آینده قرار دارند.
«عزیزاله فرضی‌پور» در پایان از میزبانی کیش در مسابقات قهرمانی آسیایی ناشنوایان در رشته دومیدانی با حضور ۲۳کشور در آبان‌ماه خبر داد و خاطر‌نشان کرد: میزبانی مسابقات شنای آب‌های آزاد آسیایی در نیمه‌ی دوم پاییز در دستور کار قرار دارد.

سازمان، بخش‌خصوصی و جامعه سه ضلع رونق‌بخشی به کیش هستند

دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت «رونق‌بخشی» به عنوان اصل هدف بخش خصوصی کیش، گفت: این امر نیازمند حکمرانی است و اگر اضلاع سه‌گانه‌ی “سازمان” به نمایندگی از حاکمیت، “بخش خصوصی” و “جامعه” در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تعامل هدف‌مند معنادار داشته و در بستر مشترک، به دنبال تحقق نتیجه باشند، قطعا به هم‌افزایی خواهند رسید.

طهمورث قاسمی

طهمورث قاسمی با اشاره به تلاش بخش خصوصی برای بسترسازی جهت جذب گردشگر گفت: مدیریت این رویداد بیش از شش ماه زمان نیاز داشت اما با همراهی سازمان، کمتر از یک ماه میسر و محقق شد.
وی ابراز امیدواری کرد: رویداد المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور به‌صورت مستمر در کیش برگزار گردد.

تخفیفات ۷۰درصدی جامعه هتلداران و دو رستوران هشتگ‌وی‌آی‌پی و سوپرانو و همچنین تبلیغات سطح جزیره، در کنار ظرفیت‌های ورزشی جزیره از جمله تسهیلات بخش خصوصی و سازمان کیش در جهت برگزاری این رویداد بوده است.
مراسم افتتاحیه ششمین المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور، ۹صبح فردا شنبه دهم تیرماه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران، رئیس فراکسیون ورزش مجلس، رئیس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان و سایر مدیران ارشد کانون‌های وکلای کشور در سالن چندمنظوره المپیک برگزار خواهد شد. حضور در مراسم افتتاحیه و تمامی مسابقات برای عموم مردم آزاد و رایگان است.
نشست خبری ششمین دوره المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور با حضور سرپرست معاونت گردشگری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش، دبیر کل مجمع توسعه و سازندگان، دبیر برگزاری المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

logo-samandehi