ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

تصمیمی برای تعطیلی در کیش وجود ندارد

تصمیمی برای تعطیلی در کیش وجود ندارد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پیک ششم کرونا با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی،‌ گفت:‌ در صورت رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی ناچار به اعمال محدودیت‌ها نخواهیم شد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، حسین شمسیان در نشست خبری با اشاره به شیب صعودی مبتلایان به کرونا در جزیره، اظهار داشت: گرچه اُمیکرون به نسبت سویه‌های قبلی عوارض کمتری دارد اما با توجه به سرعت بالای انتقال باعث تغییر رنگ مناطق و رنگ‌های نارنجی و بعضا قرمز در برخی شهرها شده است و جزیره کیش نیز با این شیب نگران‌کننده در آستانه‌ی تغییر رنگ و حتی قرمز می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه فعلا تصمیمی برای تعطیلی مراکز وجود ندارد، گفت: تا این لحظه اطلاع‌رسانی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صدر امور پیشگیرانه است اما اگر با همین شیوه پیش برویم، اعمال برخی محدودیت‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
شمسیان خاطرنشان کرد: همه‌ی سعی در این است که در فصلی که امید به حضور حداکثری گردشگر وجود دارد،‌ با رعایت همه‌جانبه‌ی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سرعت ابتلا کم شود و ناچار به اعمال ضوابط سختگیرانه و تعطیلی نشویم.
وی در خصوص وضعیت مدارس کیش نیز، ابلاغیه آموزش و پرورش را جامع دانست و گفت: با مشورت شورای سلامت تصمیم بر عهده‌ی شورای مدارس است، گرچه در شرایط کنونی اجتناب از تشدید اجتماع‌ها، ارجح می‌باشد.

شمسیان به برگزاری ستاد کرونا در هفته‌ی آتی اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در مدارس، به منزله‌ی هشدار خواهد بود و سلامت بچه‌ها، اهمیت ویژه دارد و آموزش در گام دوم قرار می‌گیرد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، در خصوص توسعه گردشگری و فعالیت‌های گردشگری مبتنی بر فرهنگ، تاکید کرد: کیش به‌واسطه‌ی ظرفیت‌های خود، قابلیت جذب گردشگر را دارد اما تلاش ما تبدیل کیش به پایتخت و قطب فرهنگی کشور است.
وی تصریح کرد: این اتفاق با برنامه‌های رویدادمحور و اهداف شعارگونه فاصله دارد و رویدادهای پرخرج و بی‌فایده که باعث جذب گردشگر نشود یا حال مردم کیش را خوب نکند، برگزار نخواهد شد.
شمسیان رویکرد محله‌محوری و رفتار اجتماعی را در دستور کار فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: مردم کیش باید پیش از هر گروهی از نشاطی که برنامه‌ها ایجاد می‌کنند منتفع شوند.
وی با بیان این مطلب که هیچ برنامه‌ی پرطمطراق و پرخرجی بدون آورده‌ی مناسب برای مردم یا جذب گردشگر برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: حاضر نیستیم هزینه‌ی دورهمی عده‌ای را از جیب مردم کیش پرداخت کنیم بلکه به فعالیت‌هایی خواهیم پرداخت که اثر مستقیم یا در جذب گردشگر و گردش اقتصادی داشته باشد و یا با افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی حال مردم کیش را خوب کند و در همین راستا نگاه ویژه به هنر و هنرمندان جزیره داریم و هیچ برنامه‌ای برای آنان که قصد ارائه‌ی پروژه‌ای را با زدوبند در کیش دارند، وجود نخواهد داشت.
شمسیان با اشاره به اینکه اماکن دیگری معرفی شده‌اند و برای امکان بهره‌وری در بستر فرهنگی، در حال بستری هستند، ادامه داد: کیش به لحاظ زیرساختی فقیر نیست، ولی به لحاظ مدیریتی و برخی قراردادها، اتفاق‌های شگفت‌انگیزی افتاده و برخی زیرساخت‌ها به علت قراردادهای معلوم‌الحال در جای خود قرار ندارد و از دست مردم درآمده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه معضلات اجتماعی، در یک لحظه دیده می‌شوند اما همان‌طور که پروسه‌ای برای ایجاد آن، تاثیر گذار بوده‌است، حل و رفع آن نیز نیازمند زمان و روندی برنامه‌‌ریزی‌شده است، گفت: فرهنگ‌سازی لازمه‌ی اصلی هر مطالبه‌ای است و در همین راستا طراحی بسته‌هایی برای آموزش در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است و گروهی مامور به تدوین شده‌اند که بعد از تولید محتوا، تصمیم به بستر و ابزار انتشار گرفته خواهد شد.
شمسیان همچنین با اشاره به مشکلات سه‌گانگی مدیریت آمورش و پرورش کیش، و همچنین مشکلات مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به جد پیگیر رفع مشکلات این حوزه می‌باشد و از گذشته‌ی دور تا کنون نیز جز این ضلع از مثلث مذکور، نقشی در ساماندهی این حوزه نداشته است. وی دلایل حاکمیتی مانند ماده ۶۵ قانون دائمی توسعه را از اسباب این اتفاق عنوان کرد و افزود: بر این اساس، سازمان حاکم جزیره است و همه‌ی دستگاه‌ها نیز باید از این قانون تمکین کرده و با متخلفین برخورد خواهد شد چراکه هیچ دستگاهی وجود ندارد که زیرمجموعه‌ی اجرایی کشور و مستثنی از این قانون باشد.
وی عدد جمعی دانش‌آموزان کیش را غیرمتناسب با تعداد مدارس عنوان، و با تاکید بر اینکه بین همه‌ی دستگاه‌هایی که از سازمان، کمک می‌گیرند، آموزش پرورش با اختلاف، رتبه‌ی اول را دارد؛ خاطرنشان کرد: طرحی برای بررسی شیوه‌نامه‌های مدرن و سریع‌تر ساخت و ساز در حال بررسی است و در صورت پیشرفت با شتاب کنونی سه مدرسه تا ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.
شمسیان همچنین از پیگیری مطالبه‌ی عمومی و قدیمی مردم کیش برای ایجاد درمانگاه و مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی خبر داد و افزود: کارت کیشوندی باید به هدف اولیه‌ی خود بازگردد و کارت تخفیف ویژه‌ی کیشوندان باشد و در صورت هرگونه اجابتی از طرف مجامع صنفی، اعاده خواهد شد.
وی در پایان از مراحل آزمایشی و تست طرح بنزین در کیش برای اجرای سراسری این طرح خبر داد.
نشست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد با جمعی از اهالی رسانه کیش، عصر شنبه نهم بهمن‌ماه در دفتر این معاونت برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

logo-samandehi