ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

توسعه طرح اکرام محسنین در کیش

توسعه طرح اکرام محسنین در کیش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان از حضور ۱۵هزار کودک یتیم در استان هرمزگان خبر داد و بر لزوم حمایت خیرین جزیره کیش برای طرح اکرام محسنین در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، جلیل تراهی در نشستی با برخی از اهالی رسانه، آنان را سفرای افتخاری نیکوکاری و از شرکای راهبردی این مجموعه دانست و اظهار داشت: این نهاد مردمی علاوه بر محرومیت‌زدایی با ارتقای شاخص‌های اجتماعی توانسته همراه خوبی برای کشور باشد.
وی یکی از مباحث اصلی کمیته امداد را، توانمندسازی اقتصادی خانواده دانست و گفت: پیش از بحث اشتغال، به توانمندسازی فکری و فرهنگی آنان مبتنی بر شاخص‌های تحصیلی، خدمات ارائه می‌دهد تا درنهایت به خودکفایی برسند.
تراهی از بالغ بر ۸۸ هزار خانواده تحت پوشش این کمیته در استان هرمزگان خبر داد و افزود: بیش از ۲۳۱ هزار نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی در کشور هستند.
وی با تاکید بر توانمندسازی فکری خانواده‌ها، با اشاره به بسته‌ی تحصیلی در طرح اکرام محسنین گفت: در صورت حمایت خیرین می‌توانیم دانش‌آموزان بسیاری را به دانشگاه برسانیم.
تراهی با بیان این مطلب که جامعه‌ی هدف این طرح را، دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال و بدون سرپرست پدر تشکیل می‌دهند، گفت: فرزندانی که بدسرپرست هستند یا پدر از کارافتاده دارند نیز در این حوزه قرار می‌گیرند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به نسبت مقدار کمک خیرین و تعداد مددجویان این طرح، سهمیه دریافتی این دانش‌آموزان را ۵۰هزار تومان در ماه عنوان کرد و افزود: در پی آن هستیم که در ماه مبارک رمضان بتوانیم این سبد را توسعه داده و فرزندان بیشتری را دارای خانواده‌ی معنوی کنیم.
وی در تشریح فعالیت‌های اقتصادی حوزه کمیته امداد، گفت: به دنبال فراهم کردن شرایطی برای حمایت دهک‌های چهارم و پنجم که تحت پوشش کمیته نیستند اما باتوجه به شرایط اقتصادی ایجادشده نیازمند حامی هستند،‌ بوده و در همین راستا بسته‌های حمایتی با مصوبه شورای عالی اشتغال تعریف شده است و بیش از ۵۰۰هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد خواهد شد که بیش از نیمی از یک میلیون فرصت هدف‌گذاری‌شده را شامل می‌شود که ۲۰هزار فرصت مختص استان هرمزگان می‌باشد و اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.
تراهی جامعه‌ی محلی را نیازمند حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی دانست و افزود: بستر بهبود فضای کسب و کار، بدین‌طریق فراهم می‌شود.
وی همچنین از عددی قابل‌توجه برای اهدای قرض‌الحسنه به حوزه کارآفرینی کمیته امداد کیش خبر داد و تصریح کرد: اعتباری برابر با صد میلیون تا ۴ میلیارد تومان برای ۴۰ نفر در این طرح در نظر گرفته شده است.
تراهی با بیان این مطلب که چنانچه کارآفرینی قصد تکمیل زنجیره‌ای شغلی در جزیره را داشته باشد، از حمایت بستری شامل تامین مواد اولیه تا بازار فروش برخوردار خواهد شد؛ به صادرات قرقاول اشاره کرد و گفت: در موارد مانند این از طریق سازوکارهای حاکمیتی موجود، با راهبری و هدایت شغلی به این افراد کمک خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد خانواده‌های تحت‌پوشش تاکید کرد: بیش از دو هزار خانواده در سال گذشته با توانمندسازی دارای درآمد ثابت و پایدار شده و از چرخه‌ی حمایتی خارج شدند.
ایوا صمیمی رئیس کمیته امداد کیش نیز با بیان این مطلب که استان هرمزگان بعد از سیستان و بلوچستان، محروم‌ترین استان در کشور محسوب شده و بالاترین تعداد یتیمان را با آمار ۱۷هزار نفر دارد، اظهار کرد: حامی‌یابی در طرح اکرام محسنین یکی از شفاف‌ترین طرح‌های موجود کمیته امداد است و مقدار وجهی که توسط حامی پرداخت می‌شود، مستقیم به حساب خانواده‌ی تحت پوشش واریز می‌گردد و نقش کمیته، تنها نقش نظارتی است.
صمیمی با اشاره به ۶۵ خانواده‌ی مددجو در کیش گفت: علاوه بر این تعداد، کمیته امداد کیش از حدود ۱۲هزار تا ۱۶هزار نفرمددخواه حمایت می‌کند که اکثریت شرایط مالی بسیار ضعیفی دارند و خانواده‌هایشان در شرایط نامناسب زندگی می‌کنند و دچار سوءتغذیه هستند.
سفر مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان به جزیره کیش، به منظور معرفی و توسعه‌ی حامی یابی در طرح اکرام محسنین ضورت گرفته است. سهمیه‌ی تعلق‌گرفته از این طرح به کودکان یتیم استان هرمزگان کمتر از ۵۰هزار تومان می‌باشد و این در حالی است که این رقم در استان‌هایی مانند تهران و قزوین به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.
نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان و رئیس کمیته امداد کیش با جمعی از اصحاب رسانه،‌ عصر دوشنبه ۲۲فروردین‌ماه در محل این اداره در کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

logo-samandehi