ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

تولید مازاد مصرف مشترکین برق شرکت ماهتاب در کیش

تولید مازاد مصرف مشترکین برق شرکت ماهتاب در کیش

مریم اکبرپور – در آئین تجلیل از تلاش‌گران نمونه واحد توربین گازی شرکت ماهتاب کیش: تولید مازاد مصرف مشترکین برق شرکت ماهتاب در کیش

مدیرعامل شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش، با تاکید بر شعار “ماهتاب فراتر از تولید برق” از تولید سه‌برابر میزان مصرف مشترکین و حبس تولید خبر داد و تصریح کرد: در صورت توسعه‌ی شبکه و تنها متعهد بودن سازمان به قرارداد فی‌مابین، مصرف‌کنندگان بیشتری از خدمات این شرکت بدون حتی یک ساعت خاموشی برخوردار خواهند شد.

حسین قطبی، مدیرعامل شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش، در آئین تجلیل از تلاش‌گران نمونه واحد توربین گازی شرکت ماهتاب، مشترکین و مصرف‌کنندگان را صاحبان اصلی نیروگاه دانست و گفت: رفع مشکلات کیشوندان هدف اصلی و ابتدایی تاسیس این نیروگاه در کیش بود که تاکنون نیز بخش بسیاری از آن انجام شده است و با همیاری تمامی افراد زنجیره‌ی تولید امیدواریم به نتایج بیشتر و بهتری نیز برسیم.
قطبی “رضایت مشترکین” و “الزام به پاسخگویی به مطالبات مردمی و رسانه‌ای” را از دستورالعمل‌های اصلی شرکت عنوان کرد و افزود: مجموعه هلدینگ‌گستر ماهتاب با دید ملی به تمامی مراکز نگاه خدمت‌رسانی داشته و اهداف عمومی، مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی را اولی بر منافع اقتصادی دانسته است.
وی همچنین با اشاره به گذشت ۵سال از بهره‌برداری از واحد بزرگ ۴۲مگاواتی و لزوم تعمیرات اساسی، تصریح کرد: حداکثر استفاده از ارز و امکانات خارجی و بهره‌مندی از امکانات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایران با انتخاب راه دوم، بدون کم‌ترین مشکل در دوره تعمیرات و با نهایت صرفه‌جویی در وقت و هزینه، این امر به نتیجه رسید که با همکاری سی شرکت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم موفق به انجام این پروژه با صرفه‌جویی ۷۰درصد ارزی و پنج روز کمتر از موعد مقر وارد مدار شدیم و اکنون با ضریب اطمینان ۲۰۰درصد و بدون حتی یک ساعت خاموشی در خدمت مردم هستیم.
قطبی با اشاره به ۱۸۰ مگاوات ظرفیت شرکت آب و برق از ۴۵ مگاوات تولید برق زنده در شرکت ماهتاب با تنها ۱۵مگاوات مصرف خبر داد و افزود: مصرف آب کل جزیره با محاسبه‌ی پرت ۴۰درصدی، حدود ۱۸ تا ۱۹ هزار مترمکعب است که ظرفیت تولید و مصرف ماهتاب، ۵.۱۰۰ مترمکعب از این میزان را شامل می‌شود.
وی با بیان این مطلب که آب تانکری آب مازاد تولید نیروگاه‌ها است، به توزیع ۱۰۰۰مترمکعب آب ماهتاب و به‌عبارتی ۵هزارنفر در روز توسط تانکر تا پیش از زمان کنونی و یکی شدن میزان تولید و مصرف آب اشاره کرد و گفت: اکنون که مصرف آب‌شهری با تولید یکی شده، آبی جهت توزیع توسط تانکرها وجود ندارد.
قطبی همچنین با تاکید بر این‌که ۲۵درصد از توان برق نصبی عملی معادل ۴۵مگاوات در مجموعه‌ی ماهتاب درحال حاضر بسته به فصل‌های سال، به ده تا پانزده درصد مشترکین کل جزیره خدمات می‌دهد، گفت: در حوزه‌ی آب نیز ۲۵ تا ۳۰درصد آب بهداشتی و آشامیدنی جزیره توسط این شرکت تامین می‌گردد که پساب آن نیز در اختیار فضای سبز قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر این‌که درصورت ۱۰۰مگاوات برق مصرفی و ۲۰هزار مترمکعب آب آشامیدنی
در همین زمان در حوزه‌ی برق ۳۰مگاوات حبس تولید داریم و در حوزه‌ی آب، تولید و مصرف فعلا برابری می‌کند.
مدیرعامل شرکت ماهتاب کیش با تاکید بر این‌که مشکلات توسعه شبکه باید حل شود، تصریح کرد: بدون همکاری سازمان، امکان توسعه خدمات وجود ندارد و در صورت عدم حذف مانع‌تراشی‌های حال حاضر، فقط قادر خواهیم بود خدمات کنونی را حفظ کنیم.
وی با اشاره به مجموعه ماهتاب‌گستر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید برق کشور با تامین ۸درصد برق کل کشور گفت: بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن دریا در کشور نیز درحال حاضر با ظرفیت ۲۵۰هزارمترمکعب در شبانه‌روز در بندرعباس از نعماتی‌ است که به پشتوانه‌ی آنها، در کیش نیز از ظرفیت بسیار خوبی برخورداریم و فقط درصورت انجام تعهدات قرارداد فی‌مابین سازمان و ماهتاب و نه‌بیشتر؛ موفق به ارائه‌ی تمام خدمات خواهیم بود.
در پایان این مراسم با حضور محمداحمدپور، مالک پروژه دهکده ساحلی خلیج‌فارس به عنوان اولین مشترک شرکت ماهتاب از “مهاجرانی” مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور و بهره‌برداری و بهینه‌سازی نیروگاه، “بشیری” از شرکت همتاتوربین‌ کیش، “کمالی”مشاور ماهتاب در حوزه تعمیرات و نگهداری و “جلودار” مدیر شرکت ماهتاب با اهدای لوح تقدیر و هدیه به نمایندگی از تلاش‌گران واحد توربین گازی شرکت آب و نیروی ماهتاب تجلیل شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

logo-samandehi