ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

خودروهای ایمن، مهم‌ترین شاخصه کاهش آمار تلفات در تصادفات

خودروهای ایمن، مهم‌ترین شاخصه کاهش آمار تلفات در تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا:
خودروهای ایمن، مهم‌ترین شاخصه کاهش آمار تلفات در تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای پیشرفته را انضباط ترافیکی عنوان کرد و افزود: گرچه “انسان”، “راه”، “وسیله نقلیه” را سه عامل تصادفات تلقی می‌کنند، دو عامل “مدیریت” در حوزه دولتمردان و سیاست‌گذاران و “مقررات” نیز به آن اضافه می‌گردد و ایمنی خودرو بیشترین اهمیت را در این میان دارد.
به گزارش دایره المعارف کیش (ویکی کیش)، سید کمال هادیان‌فر در چهارمین گردهمایی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، انضباط ترافیکی را در حوزه راهور حائز اهمیت دانست و با اشاره به بالغ بر ۸۵میلیون جمعیت، گفت: ۳۵میلیون وسیله نقلیه در ۲۹۷هزار کیلومتر راه کشور در حال تردد هستند که بدون حضور و نظارت پلیس دچار سانحه می‌گردند.
سرتیپ هادیان‌فر، شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای پیشرفته را انضباط ترافیکی عنوان کرد و افزود: گرچه “انسان”، “راه”، “وسیله نقلیه” را سه عامل تصادفات تلقی می‌کنند، بنده دو عامل “مدیریت” در حوزه دولتمردان و سیاست‌گذاران و “مقررات” را به آن اضافه کرده و بسیار مهم می‌دانم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به این‌که همه‌ی مردم یا راننده هستند که سوار بر خودرویی دیگر، همه‌ی جمعیت را به نوعی کاربر ترافیک دانست و افزود: اثربخشی ۱۸درصدی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در کاهش تصادفات، نشان از قانون‌مداری آنان و نقش‌شان در فرهنگ‌سازی ترافیک دارد.
سردار سرتیپ هادیان‌فر با اشاره به خودروهای ایمن خارج از کشور، بحث “وسیله نقلیه” را در کاهش جراحات و آمار فوتی تصادفات بسیار موثر عنوان و تصریح کرد: برخی از قوانین نیاز به بازنگری جدید دارند و قوانین جدید و مجازات‌های جایگزین باید در دستور کار این حوزه قرار بگیرد.
وی با بیان این مطلب که با فوت هر نفر مبلغی معادل ۸.۳ میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: جهت کاهش تصادفات و همچنین کاهش جراحات در اثر تصادف باید برنامه‌ریزی جدی و اصولی صورت پذیرد.

تاثیرگذاری بر خود و خانواده، مهم‌ترین نتیجه فعالیت بانوان فرهنگ‌یار ترافیک است

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس راهور نیز، در چهارمین همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، با اشاره به آغاز به کار این طرح در سال ۹۸ از آموزش‌های فرهنگ‌سازی ترافیک خبر داد و افزود: تا امروز بالغ بر ۲۰۰ نفر آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.
سرهنگ سیروس حسن‌زاده با تاکید بر این‌که تاثیرگذاری این از خود و خانواده شروع و به جامعه ختم می‌شود، گفت: رالی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک نیز در ماه اخیر برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
در پایان این آئین از برگزیدگان رالی بانوان تقدیر شد
چهارمین گردهمایی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در آستانه‌ی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، از طریق وبینار در سراسر کشور برگزار شد. طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در جزیره زیبای کیش بیش از یک سال پیش آغاز شده و ادامه دارد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =

logo-samandehi