ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مجلس در کیش مطرح کرد:

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مجلس در کیش مطرح کرد:

برنامه هفتم توسعه عملی‌ترین راهکار برای رفع مشکلات مناطق آزاد است

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مجلس

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، معصومه پاشایی‌بهرام در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جزیره کیش از گفت‌‌گو با رییس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی و وعده‌ی حل مشکلات مالیات بر ارزش‌افزوده مناطق آزاد تجاری در جلسه سران قوا خبر داد و گفت: انتظار می‌رود مسوولان اجرایی نیز در رفع این چالش‌ها با وی همسو باشند.
وی با بیان این مطلب که در هفته آینده در جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مسوولان مرتبط این مشکلات پیگیری خواهد شد افزود: تدوین برنامه توسعه هفتم عملی‌ترین راهکار برای برون‌رفت از این مشکلات است و باید با همفکری سرمایه‌گذاران گام‌های محکمی در  تدوین این برنامه برای مناطق‌آزاد برداشته شود.
پاشایی‌‌بهرام تغییر رویه را یکی از مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از مشکلات دانست و گفت: هم‌اکنون برخی ساختارهای اشتباه و تکرار این اشتباهات، مشکلات زیادی را برای مناطق آزاد کشور به وجود آورده که اصلاح آنها می‌تواند گامی مهم در رفع این مشکلات باشد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور ثروتمندی است، گفت: متاسفانه ما برای کشور‌های همسایه فعالیت می‌کنیم، اما من به آینده امیدوار هستم و در برنامه هفتم توسعه، مشکلات مناطق آزاد کشور را پیگیری و حل خواهیم کرد.
معصومه پاشایی مسایل گمرکی، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش کالاها، بروکراسی اداری را از جمله مشکلات و چالش‌های مناطق آزاد عنوان کرد که دولت و مجلس با همکاری هم باید این مشکلات را از سر راه آنها بردارند.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی عملی‌ترین روش برای رفع مشکلات مناطق آزاد را تدوین برنامه هفتم توسعه و ارایه راهکارها در آن دانست.

مدیریت مناطق آزاد باید در قالب معاونت ریاست جمهوری اداره شود

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مجلس

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه گستردگی و نقش مناطق آزاد تجاری در توسعه اقتصادی، این مناطق باید زیر نظر ریاست‌جمهوری به صورت معاونت اداره شود.
یعقوب‌رضازاده با اشاره به وظایف گسترده‌ی وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارت را در انجام وظایف خودش ناتوان دانست و گفت: آوردن مناطق آزاد تجاری ذیل این وزارتخانه موجب کاهش قدرت آنها می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که برای سامان دادن به این موضوع، یا دولت باید لایحه بدهد و یا نمایندگان مجلس در قالب یک طرح، آن را پیگیری کنند، ادامه داد: بودجه امسال و سال‌گذشته براساس درآمدهای مالیاتی تنظیم شده و همین موضوع مشکلاتی را برای مناطق آزاد کشور ایجاد کرده است و امیدواریم این دغدغه‌ها برطرف شود و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با خیال آسوده در مناطق آزاد کشور فعالیت کنند.
در ادامه‌ی این نشست حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان اینکه مناطق آزاد کشور به تغییر ساختار و رفتار نیاز دارند، گفت: مشکلات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران قابل درک است و فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی این مشکلات را تاکنون پیگیری کرده و پس از این هم آن را با جدیت دنبال می‌کند.
نماینده‌ مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قانون مناطق آزاد کشور، قانون خوبی است، اما اجرا نمی‌شود و اگر قرار است قوانین مناطق آزاد کشور مثل سایر مناطق کشورمان باشد بهتر است مناطق آزاد را حذف کنیم، زیرا فضای ناامیدکننده‌ای در مناطق آزاد کشور حاکم شده است.

اجرا نشدن قانون مناطق آزاد، قوانین خلق الساعه، بوروکراسی اداری، سلب اختیار از مدیران عامل مناطق آزاد، حذف مشوق‌های اقتصادی، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات گمرکی، قرار گرفتن مناطق آزاد ذیل وزارت امور اقتصادی و دارایی، واردات خودرو، خروج سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و اختلاف مدیران و متضرر شدن فعالان اقتصادی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش عصر پنجشنبه ۹ تیر در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کیش مشکلات و دغدغه‌های خود را عنوان کردند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

logo-samandehi