ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

رضا رشیدپور در نشست خبری کیش‌خوشمزه مطرح کرد: کیش تا همیشه منطقه‌‌ی امن گردشگری خواهد بود

رضا رشیدپور در نشست خبری کیش‌خوشمزه مطرح کرد: کیش تا همیشه منطقه‌‌ی امن گردشگری خواهد بود

مشاور برندینگ و رسانه رویداد کیش خوشمزه، با اشاره به ناامیدی کسبه و فعالین اقتصادی جزیره از دولت و بخش حاکمیتی، با تاکید بر امن بودن جزیره برای گردشگری گفت: بخش خصوصی با همدلی و اتحاد ناگسستنی اجازه نمی‌دهد کیش به منطقه‌ای صنعتی تبدیل گردد.

کاظم پناهی مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش و رییس ستاد کیش‌خوشمزه در ابتدای نشست خبری این رویداد، پیوند رسانه و جوامع صنفی را باعث برکت و هم‌افزایی دانست و اظهار داشت: کیش‌خوشمزه، با محوریت جامعه مراکز پذیرایی و مشارکت اصناف مختلف برگزار می‌شود.
محسن ناصری، رییس شورای سیاست‌گذاری  کیش‌خوشمزه نیز با اشاره به مشکلات اخیر از جمله زلزله‌های متعدد، هدف اصلی این رخداد را اتحاد اصناف مختلف عنوان و تاکید کرد: گروه‌های متخصصی برای نیل به اهداف این رویداد در چند مرحله آغاز به کار کرده‌اند.
همایون ابوالحسنی، دبیر دبیرخانه‌ی دائمی این جشنواره در ادامه رخداد کیش‌خوشمزه را در قدم اول ایجاد فضایی برای یکی شدن مراکز پذیرایی عنوان کرد و افزود: همدلی مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین اتفاقی بود با طرح این ایده و زیر چتر آمدن اعضای جامعه‌ای که برای تامین ارزاق و هزینه‌های جاری خود مشکل دارند، شکل گرفت.
وی همدلی فعالین و دلسوزان واقعی کیش و بهره‌مندی از افراد توانمند را از جمله شیوه‌نامه‌های این رویداد برای نیل به توسعه‌ی تجارت و اقتصاد جزیره دانست و گفت: کیش نیاز به یک مدیر تبلیغات واحد برای برنامه‌ریزی در تمام طول سال دارد اما آنچه اتفاق افتاده حرکت‌های منفعل توسط نهادهای مختلف بوده است که تاکنون هیچ آورده‌ای برای کیش نداشته است.
ابوالحسنی با بیان این مطلب که در کیش خوشمزه بنا داریم با دعوت بخش خصوصی برای فعالیت مشترک، حال و هوایی دوباره و ویژه به کیش ببخشیم، با تاکید بر امکان سعی و آزمون و خطا در یک ماه ابتدایی جشنواره، ابراز امیدواری کرد: با کمک همه‌ی کیشوندان بتوان در تمام طول سال با ارائه‌ی همایش‌های مختلف، شور و رونق بیشتر و بهتری به جزیره بخشید.
رضا رشیدپور، مشاور برندینگ و رسانه‌ی رویداد کیش‌خوشمزه نیز، با ابراز تاسف از شرایط کنونی کیش و ارزیابی‌های بسیار ضعیف، وضعیت کیش را فاجعه دانست و گفت: اگر به همین طریق و بی تصمیمات درست حاکمیتی پیش برویم راهی جز قهقرا در انتظارمان نخواهد بود.
وی با تاکید بر عدم هرگونه انتظار کسبه و فعالین اقتصادی از مناطق آزاد و اشاره به تحولات سیستم حاکمیتی و بخشنامه‌های نافی قوانین مناطق آزاد، شعارهای جذاب را رویافروشی به مردم و طرح‌هایی بر مبنای صفر، بی‌هیچ برنامه‌ای عنوان کرد و افزود: چه‌طور در شرایطی که حتی از حمل و نقل عمومی هم برخوردار نیستیم و کوچک‌ترین تمهیداتی برای حداقل رفاه نسبی گردشگران نیاندیشیده‌ایم، به تبدیل شدن به نگین گردشگری در منطقه فکر می‌کنیم.
رشیدپور توقع و درخواست از دولت و حاکمیت طی سال‌های گذشته را مصداق آب در هاون‌کوبیدن دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی با تمام قوا و وجود به میدان آمد و این جشنواره را رقم زد.
سرمایه‌گذار کافه‌رستوران تایم‌لپس، کیش‌خوشمزه را جشنواره‌ی نفس، زندگی و پویایی اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر تمایزی جز آب، هوا و زندگی بین کیش و دیگر مناطق کشور وجود ندارد، آب و هوا به لطف نعمت خدا مهیا گشته و ضامن ایجاد و تقویت نفس و زندگی آن بخش خصوصی است.
وی با بیان این مطلب که رفع برخی مشکلات از جمله تامین پروازهای لازم، اعمال تخفیف‌های لازم و مانند آن به‌عهده‌ی حاکمیت است، گفت: فلسفه‌ی کیش خوشمزه آن است که مردمی که تا پایان تابستان ظرفیت هتل‌های کشورهای همسایه را اشباع کرده‌اند، به کیش نیز بیاندیشند.
رشیدپور اولین نتیجه‌ی کیش خوشمزه در همین ابتدای راه را، همدلی و همراهی جوامع مختلف و اظهار مشکلات و هم‌اندیشی آنان عنوان کرد و افزود:  ما ادعای ایجاد تحول اقتصادی بزرگی نداریم اما در حد وسع خود، سه مرحله‌ی یک، دو و شش‌ماهه تعریف کرده‌ایم تا به‌ترتیب: با ارائه‌ی کیش‌بن‌ها و کارت‌های تخفیف صدهزارتومانی به عموم مردم در اماکن مختلف پذیرایی کیش به کیشوندان و گردشگران، و تبدیل آن به واچرهای سیستماتیک در بستر دیجیتال در مرحله دوم با تزریق و ایجاد یک واحد پولی به ایجاد انگیزه بین مردم بپردازد و درنهایت مرحله‌ی سوم که تا پایان ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد و می‌تواند کیش را به الگوی نمونه در حوزه‌ی گردشگری تبدیل کند؛ دریافت کیش‌بن توسط همه‌ی خانه‌دومی‌ها و بهره‌مند شدن همه‌ی آنها از خدمات پذیرایی کیش با خدمات ارزان‌تر را محقق سازد.
وی از افتتاحیه ‌ی این رویداد در سالن VIP مریم، با برنامه‌هایی چون اجرای استندآپ‌کمدی، هنرنمایی سینماگران مطرح کشور، اجرای کنسرت آصف‌آریا برای اولین‌بار در کیش خبر داد و افزود: برگزاری قرعه‌کشی‌های متعدد به‌صورت یک‌شب درمیان و جایره‌بزرگ انتهای هر هفته با تامین اعتبار توسط اعضای جامعه صنفی پذیرایی، هتل‌داران، کلوب‌داران، تولید و انتشار پروموشن‌های رایگان برای جوامع صنفی و تبلیغات رستوران‌های کیش، برگزاری مسابقات مختلف، نشست‌های اکران و بررسی فیلم با حضور عوامل آن در رستوران‌های مختلف جزیره و ارائه‌ی خدمات تفریحی با همکاری مراکزی چون جایروکوپتر، مارک آبی اوشن و تله‌کابین میکامال از دیگر برنامه‌های این رویداد در طول سال می‌باشد.
رشیدپور بزرگ‌ترین دستاورد کیش‌خوشمزه را همدلی و اتحاد اعضای جامعه صنفی مراکز پذیرایی در همین قدم اول دانست و گفت: این رخداد، جشن نیست لذا در تمام طول سال بی محدودیت ایام سوگواری اجرا خواهد شد.
وی در پایان با تاکید بر ناگسستنی بودن این اتحاد و حفظ پویایی کیش ِ امن توسط بخش خصوصی تصریح کرد: جزیره کیش با تمام قوانین خلق‌الساعه‌ و معاندت برخی رسانه‌های داخلی و خارجی برای ناامن‌نشان‌دادن کیش، همچنان منطقه‌ای امن و ویژه‌ی گردشگری برای مسافران است.
بقایی معاون ستادی جشنواره نیز
از تشکیل کارگروهی در همان ابتدای کار متشکل از دلسوزان فعال در حوزه‌های مرتبط خبر داد و گفت: خمودگی حاصل از طوفان‌های تغییرهای مدیریتی و مانند آن ما را بر آن داشت که با برنامه‌ریزی طرحی به تحول و پویایی در جزیره بیاندیشیم اما استقبال فراتر از انتظار و وحدت شکل‌گرفته بین اصناف مختلف باعث ارتقا و وسعت این طرح گشت.
مهدی اطیابی معاون اجرایی جشنواره هم در ادامه، رسانه‌های کیش را صدای مردمی دانست که به جایی نمی‌رسد و اظهار کرد: همه‌جا شرایط تعیین‌کننده‌ی رفتارها است اما در کیش خلاف جهت عمل کردیم.
وی با اشاره به قانون دائمی احکام مناطق آزاد اظهار داشت: هواپیمایی کیش‌ایر فرزند جزیره است و باید به آن برگردد.
سرمایه‌گذار رستوران هشتگ با بیان این مطلب که جزیره کیش، منطقه‌ای گردشگرمحور است نه صنعتی؛ ضمن ابراز خرسندی از پوستن برندهای مطرح جزیره به رخداد کیش‌خوشمزه در خصوص رویکردهای آن گفت: در مرحله‌ی اول، به دنبال آشتی دادن کیشوندان با جوامع و بعد از آن خانه‌دومی‌ها، و پس از آن نیز ایجاد جذابیت با ارائه‌ی واحد پولی خاص با اعتبار محدود هستیم.
نشست خبری رویداد کیش‌خوشمزه، عصر جمعه ۲۴تیر ماه با حضور عوامل اجرایی، فنی و سیاست‌گذاری این مجموعه و نمایندگان رسانه‌های کیش در محل جامعه مراکز پذیرایی واقع در برج صدف برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

logo-samandehi