ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

رونمایی اپلیکیشن داروخانه و پزشک آنلاین

رونمایی اپلیکیشن داروخانه و پزشک آنلاین

مدیرعامل شرکت آبتین سلامت ایرانیان و مدیر وب‌سایت و اپلیکیشن داروپیک، در جشن ده‌سالگی وب‌سایت و رونمایی از این اپ‌ در کیش با اشاره به خدمت در مجموعه‌ی خیریه‌ای جهت خانواده‌های معلول در سال ۱۳۸۵، از ایده‌ی ایجاد سامانه‌‌ای متکی بر هوش مصنوعی برای استعلام و تهیه‌ی دارو در سال ۹۰ خبر داد و گفت: اولین سامانه با عنوان استعلام نسخ دارویی با رویکرد اصلی خدمات‌دهی به معلولین و سالمندان بدون همراه، با همکاری مراکز خصوصی نگهداری سالمندان و معلولین در همان سال‌ها افتتاح شد و خروجی‌ آن گرچه ایده‌آل نبود اما رضایت ۸۰درصدی مراجعین را در پی داشت.
امید شاهمرادی با بیان این مطلب که در سال ۹۳ گروه تصادفی‌ها هم به گروه‌های قبلی مخاطب این سامانه اضافه شد، ضمن اشاره به تولد فرزندش در آبان سال۹۸ و بحران شیوع آنفولانزاH1N1 و عدم امکان برخورداری از خدمات حضوری درمانی، ادامه داد: خدماتی چون استفاده از تجهیزات پزشکی و دیگر تجهیزات کمک‌درمانی هم به سامانه اضافه شد و تاکنون نیز ادامه و توسعه یافته است.
وی با تاکید بر هدف معنوی خود از ایجاد این سایت، ضمن بیان این مطلب که حوزه سلامت ظرافت‌های متعددی دارد و توجه خاصی می‌طلبد، افزود: ما از فعالیتی خیرخواهانه در سال ۸۵ علی‌رغم تمام ناملایمات و موانع وزارت‌های “بهداشت” و “غذاودارو” به تجارتی با محوریت سلامت در حال حاضر تبدیل شدیم.
شاهمرادی با تاکید بر اینکه اکنون به تمام اهداف خود در تدوین این سامانه رسیده است، تصریح کرد: ما ده سال خدمات بدون حتی یک پرونده در بازرسی بهداشت داریم و این در حالی است که افراد دیگری با نیت تجارت وارد چنین حوزه‌ای شدند و با پرونده‌ای سنگین از شکایت با ورشکستگی از آن خارج شدند.
مدیر سامانه‌ی “داروپیک” از ثبت نرم‌افزار این شرکت همزمان با دریافت لوح سپاس از وزارت دارو خبر داد و تصریح کرد: این اولین نرم‌افزار هوشمند در حوزه خدمات درمان اجتماعی می‌باشد و زحمات بسیاری را در کوله‌بار خود دارد.
شاهمرادی با تاکید بر اینکه “داروپیک” اولین سامانه‌ی هوشمند ویزیت آنلاین در کشور و دومین کشور در خاورمیانه می‌باشد در خصوص این سامانه تشریح کرد: این اپلیکیشن ۸ مگابیتی در امن‌ترین فضای ممکن، کلیه خدمات پزشکی را ارائه‌ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه پلتفرم‌های متعددی برای ارتباط با پزشکان وجود دارد ادامه داد: به محض ارتباط آنلاین با پزشک، معاینه و دریافت علائم حیاتی اولیه‌ی موردنیاز پزشک مانند فشارخون، ضربان قلب و قند خون دریافت می‌شود و این امکان در کل دنیا فقط در پلتفرم داروپیک ارائه می‌شود.
شاهمرادی همچنین به خدماتی در حوزه سلامت اشاره کرد که نیاز به خدمات پرستاری در منزل داشتند و با تاکید بر اینکه همه‌ی اقشار جامعه هدف استفاده از این سامانه هستند، ادامه داد: نرم‌افزار داروپیک شامل پلتفرمی برای دریافت صفر تا صد خدمات درمانی به‌صورت مجازی می‌باشد.
مدیر سامانه “داروپیک” از ارائه‌ی “سیستم هوشمند غربالگری سلامت” برای اولین‌بار در جزیره کیش خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه، اطلاعات کیشوندان و گردشگران در اختیار پزشک معتمد ایشان گذاشته می‌شود و این اطلاعات به‌صورت روزانه رصد و به‌روزرسانی می‌شود تا نیاز جامعه نیز سنجیده و اقدامات لازم‌ اندیشیده و اعمال شود.

وی استعلام نسخه، معرفی نزدیک‌ترین داروخانه معتبر با ارائه‌ی قیمت، ویزیت آنلاین توسط بهترین متخصصین، ارتباط و دریافت خدمات آزمایشگاهی، تصویربرداری، سونوگرافی و..، خدمات پرستاری و مراقبتی مانند فیزیوتراپی و ونتیلاتور در منزل، استفاده از تخفیفات باشگاه مشتریان و مشاوره‌های تلفنی و آنلاین رایگان را از جمله خدمات این سامانه عنوان و تصریح کرد که پشتیبانی سامانه به‌صورت ۲۴ساعته و در ۷روز هفته انجام می‌شود و کلیه خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین، رایگان می‌باشد.

شاهمرادی با تاکید بر اهمیت گردشگری در کیش از تدوین و اضافه شدن سیستمی ویژه‌ی گردشگران به داروپیک خبر داد و با اشاره به اجرای طرح احراز هویت بیمار از ابتدای آذرماه در کل کشور، گفت: این خدمات در سامانه انجام و ارائه می‌شود.
وی پروژه‌ای را که در کیش آماده‌ی بهره‌برداری است شامل تایید اطلاعات پزشکی و احراز هویت در سریع‌ترین زمان و قابل ارائه در مراکز درمانی سراسر کشور عنوان کرد و گفت: این توسعه با خدمات کاملا رایگان احراز هویت جهت مسافران ارائه می‌شود چنانچه استفاده از سامانه‌های “داروپیک” در تمام دنیا بدون مصرف اینترنت و کاملا رایگان محاسبه می‌شود.

شاهمرادی، بر هدف “سرعت بخشیدن و ارتقا سلامت جامعه” تاکید کرد و با اشاره به تایید سلامت توسط استعلام هولوگرام این سامانه برای تمامی ایرلاین‌های جهان جز یک مورد، از قابلیت استعلام تمام موارد پزشکی در سامانه در یک ساعت باقیمانده تا پرواز خبر داد و تصریح کرد: امکان تست و دریافت پاسخ کمتر از ده دقیقه با درصد بالای ۹۵درصد، و حداقل هزینه در سامانه وجود دارد که تاییدیه‌های آن هم موجود می‌باشد.
وی به راه‌اندازی اولین سامانه تخفیف حوزه سلامت اشاره و تاکید کرد: با همکاری پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سامانه داروکارت، که از مکمل‌های داروپیک هست با صدور رایگان کارت فیزیکی برای همه‌ی کاربران، با ارائه‌ی تخفیف ده تا پنجاه درصدی در خدمت مشتریان این باشگاه می‌باشد.
شاهمرادی به رضایت کامل کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند اشاره کرد و افزود: هر کاربری با هر ملیتی امکان استفاده از این خدمات را دارند.
وی برای توریسم‌درمانی هیچ مکانی را بهتر و زیباتر از جزیره کیش ندانست و با اشاره به مسابقات جهانی ۲۰۲۲قطر ادامه داد: دریافت خدمات آنلاین سلامت، به منظور ارتقای کیش و سلامت گردشگران از تعهدات این سامانه برای تمام ساکنین جزیره با هر ملیتی در این دوره می‌باشد.

مدیر روابط‌عمومی جامعه بازاریان کیش به نیابت از مدیرعامل این مجموعه با تاکید بر لزوم و شرط آورده‌ای برای جزیره کیش در تعامل با مجموعه‌ی داروپیک، اظهار کرد: در شرایطی که کرونا مشکلات زیادی را گریبانگیر مردم و خصوصا فعالین اقتصادی کیش کرده است، توریسم سلامت از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و در همین راستا راستی‌آزمایی اپلیکیشن داروپیک در شهرهای مختلف بررسی شد تا با برآورد خدمات‌دهی متفاوت از سراسر کشور در کیش، ضمن عقد تفاهم‌نامه با نهادهای اصلی و صاحب قدرت جزیره؛ با استقرار دفتری جهت تعامل مستمر هم با کاربران و هم نهادهای درمانی
کیشوندان در درجه اول و بعد گردشگران به ارائه‌‌ی خدمات درمانی مناسب به کیشوندان و توسعه‌ی توریسم سلامت بیانجامد.
مهدی اکباتانی در پایان از عقد تفاهم‌نامه‌ی جامعه‌ی بازاریان کیش با مجموعه داروپیک به عنوان اولین نهاد در کیش خبر داد.

در ادامه‌ی این نشست سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که شهروندان کیش جزو مظلوم‌ترین شهروندان کشور هستند، ابراز امیدواری کرد: با استفاده‌ی کیشوندان از خدمات این سامانه، جزیره کیش شاهد ارتقای شاخص سلامت باشد.
محمد ثاقب‌فرد، توسعه‌ی سلامت را از شاخص‌های توسعه عنوان کرد و با اشاره به شاخص جهانی HDI با شهرت شخص توسعه انسانی با زیرشاخه‌های متعدد از “نرخ امید به زندگی” به عنوان مهم‌ترین آنها یاد کرد و افزود: این شاخصه را نرخ برابری درآمد به دلار آمریکا و نرخ سواد تشکیل می‌دهد و این شاخص برای کشورها سالانه تولید می‌شود و اکنون به معیاری برای سنجش و مفهومی برای برداشت عدالت در کشورها تبدیل شده است.
وی با اشاره به توزیع منابع درآمد از طریق کانال‌های بسته در کشورهایی با نظام بسته‌ی اقتصادی، بر عدم درک کافی رفاه در کشورهای سوسیالیستی نسبت به کشورهای دارای سیستم باز اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: ورود بخش سلامت و بهداشت به حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپی و اکوسیستم نوآوری کشور ایران با تمام مشقت‌هایش انجام شده است.
وی به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد کیش به مجموعه‌ی “داروپیک” تبریک گفت و از نهادهای مدنی مانند جامعه بازاریان بابت حمایت از چنین طرح‌هایی تقدیر و تصریح کرد: ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت از مواردی است که مورداهمیت و مسئولیت سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد و حضور چنین مجموعه‌هایی کمک بسزایی به آن می‌کند.
ثاقب‌فرد با اشاره به ضعف حوزه‌ی درمان در کیش خصوصا در بحث تشخیص، ابراز امیدواری کرد: اپلیکیشن داروپیک و ارائه‌ی خدمات در کیش به پیوند درمان جزیره به حوزه‌ی ملی بیانجامد.
وی با تاکید بر لزوم تعریف فرآیندی بر بستر این اپلیکیشن درخصوص پذیرش مسافر گفت: این امر می‌تواند شروع بسیار خوبی برای نگاه علمی به گردشگری سلامت می‌باشد.
محمد ثاقب‌فرد در پایان با اشاره به دغدغه‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای دریافت مجوز یک دانشگاه علوم پزشکی در جزیره از انجام مذاکرات در سطوح سیاسی خبر داد و گفت: مسئولیت بهداشت غرب استان هرمزگان به ازای دریافت این مجوز به عهده‌ی کیش گذاشته می‌شود تا مانند دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور به جذب دانشجو در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت توریسم‌سلامت در طرح جامع کیش تصریح کرد: به واسطه‌ی حضور این دانشگاه، جذب هیئت علمی و کادر درمان اتفاق خواهد افتاد و سامانه‌ی داروپیک نیز می‌تواند کمکی در نیل به این هدف باشد.
وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم در جهت اجرا و توسعه‌ی توریسم سلامت در کیش، گفت: اگر این زنجیره و سیاست‌گذاری‌های آن به‌درستی انجام شود ارزش‌افزوده‌ی جدیدی به کیش اضافه می‌شود که بقیه‌ی بخش‌های اقتصادی هم از آن منتفع خواهند شد چراکه خدماتی که در حوزه‌ی سلامت ارائه می‌شوند خدماتی واقعی است که به انتفاع همه‌ی بخش‌ها می‌انجامد.
رونمایی از اپلیکیشن داروپیک، دهم آبان در سالن اجتماعات هتل ویدا کیش با حضور مسئولین نهادهای دولتی و مردمی جزیره برگزار شد.
اطلاعات‌ این سامانه در آدرس www.daroopeyk.com قابل دسترسی می‌باشد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

logo-samandehi