ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

شاعران کشورهای مختلف جهان در کیش، جزیره صلح و بهشت خانواده‌ها شعر سرودند.

شاعران کشورهای مختلف جهان در کیش، جزیره صلح و بهشت خانواده‌ها شعر سرودند.

همایش ادبی “کیش، جزیره صلح و بهشت خانواده‌ها” با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون و مدیر فرهنگی و اجتماعی سازمان، بیش از ده شاعر از ۱۵ کشور جهان در جزیره کیش برگزار شد.

همایش ادبی “کیش، جزیره صلح و بهشت خانواده‌ها” در ادامه‌ی سلسله نشست‌های جشنواره‌ی جهانی  «دریا و صلح» در جزیره کیش برگزار شد.

شاعرانی از کشورهای فارسی‌زبان و اروپا در اروپای شرقی، اسپانیا، آلمان و آرژانتین، کوزوو، صربستان، لهستان، بوسنی، لبنان، عراق، هلند، هندوستان، تاجیکستان و افغانستان، لوکزامبرگ، آمریکا و ایران در این نشست به شعرخوانی پرداختند.

مجری- کارشناس این همایش ادبی، مریم اکبرپور از شاعران کیشوند بود. عبدالجبار کاکایی، بی‌بی سمانه رضائی از ایران، خولیو سزار گالان و ماریو مارتین گیخون از اسپانیا، توبیاس بورگ‌هارت از آلمان، جوانا بورگ‌هارت از آرژانتین، نادیا ریبورنیا از صربستان، فیض سافتیک از لوکزامبورگ، ایزابلا زبکو از لهستان، احمدحسین شهریار از پاکستان، طالب لقمان از تاجیکستان، محسن راه‌جردی مقیم آمریکا و سعید یکه‌دهقان، حجه‌الاسلام رضا عمادی و جلیل ارجمند از جزیره کیش از جمله شاعرانی بودند که اشعار خود را در این همایش خواندند. سه‌تار نوازی البرز سپهرمنش و نوازندگی دف و ویولن توسط سعید مجتهدزاده و مهرشاد از دیگر بخش‌های این نشست بود.

رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از شاعران کشورهای مختلف حاضر در این همایش دعوت کرد با حضور بیشتر در کیش، زیبایی‌های جزیره و کشور ایران را برای جهانیان به تصویر بکشند.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نیز بر استفاده از ابزار هنر و اهمیت آن در فرهنگ‌سازی تاکید کرد و از شاعران برای حضور دوباره در کیش و ترویج عنوان بهشت خانواده‌ها دعوت نمود.

علیرضا قزوه، رئیس مرکز شعر و موسیقی صداوسیما ، پیش‌تر هدف از دعوت از شاعران بین‌المللی را شعرخوانی از «دریا و صلح» و برجسته‌تر کردن کیش و خلیج فارس عنوان کرده بود که از جنبه توریستی برای منطقه کیش و از حیث ملی و میهنی برای ما در خلیج فارس این اتفاق مهم خواهد بود و اهمیت دارد.

همایش ادبی”کیش، جزیره صلح و بهشت خانواده‌ها” به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش و با مشارکت دفتر شعر و سرود و موسیقی سازمان صداوسیما، همزمان با میلاد پیامبر اکرم صلی‌‍الله‌علیه‌وآله در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

logo-samandehi