ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

ظرفیت قابل‌اعتنای افزایش تولید در شرکت ماهتاب کیش

ظرفیت قابل‌اعتنای افزایش تولید در شرکت ماهتاب کیش

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب با تاکید بر این‌که که اتصال به دو منبع گازی در کل کشور بی‌مثال است، از به رکورد توزیع آب امسال نسبت به گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ مگاوات از ظرفیت ۵۰ مگاواتی شبکه توزیع استفاده می‌شود و همچنان حبس تولید داریم.

به گزارش مجله اینترنتی ویکی‌کیش، حسین قطبی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان این مطلب که با ۳۲۰۰ مشترک و اضافه شدن حدود ۷ مجموعه هتل و گردشگری به مشترکین ماهتاب، میزان خدمت‌رسانی این شرکت افزایش پیدا کرده است، بر پایدارسازی سیستم شبکه و افزایش ضریب اطمینان توسعه‌ی شبکه تاکید کرد و گفت: کاهش شدید سرانه خاموشی به نسبت سال گذشته با عدد زیر ۲۰ ثانیه،ماهتاب را در کشور سرآمد کرده است.
مدیرعامل شرکت ماهتاب کیش با تاکید بر این‌که بیش از صدرصد مشترکین خود را در هر دو حوزه‌ی آب و برق به اطمینان و رضایت رسانده‌ایم، از رکورد توزیع آب امسال نسبت به گذشته خبر داد و افزود: در خصوص شبکه توزیع آب این شرکت نیز با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی توزیع آب در شبکه و به صورت تانکری به مشتریان اضافه کرد: اولویت ما توزیع آب برای مشترکان ماهتاب است و روزانه ۴ هزار متر مکعب آب به مشترکان و یک هزار متر مکعب نیز توسط تانکرها توزیع آب توسط این شرکت صورت می‌گیرد، که توزیع‌ آب باید توسط خود تولیدکننده صورت بگیرد تا از تمامی موارد بهداشتی، نگاهداری، کیفی و کمی اطمینان حاصل گردد.
قطبی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۲ مگاوات از ظرفیت ۵۰ مگاواتی شبکه توزیع استفاده می‌شود همچنان حبس تولید داریم، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰درصد ظرفیت تولید برق ارائه می‌شود و در حوزه آب نیز حدود ۳۰درصد ظرفیت ذخیره داریم که این میزان در ایام پرترافیک استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: فروردین‌ماه یک دستگاه توربین گازی به مجموعه اضافه خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ با‌تولید ۲۵ مگاوایتی وارد مدار خواهد شد. در حوزه‌ آب نیز پنج هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد، کمااین‌که پمپاژ ۲۴ ساعته خود شبکه، مخزن محسوب می‌گردد.
قطبی خاطرنشان کرد: ساختار ماهتاب به گونه‌ای است که باید صدرصد نیاز خود را از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین نماید و این جذب سرمایه، ملزم به ارائه خدمات است و ماهتاب کیش ظرفیت افزایش تولید را دارد، بر این اساس و در صورتی که خط ۱۳۲ در اختیار این شرکت قرار می‌گرفت فرصت استفاده از این ظرفیت فراهم می‌شد.
مدیرعامل ماهتاب کیش ادامه داد: خط ۱۳۲ ظرفیت ارزشمندی بود که به دلیل رها شدن و عدم استفاده با مشکلاتی روبرو شد و کابل‌های با ارزش آن به عنوان یک سرمایه ملی که با ۲۰میلیارد هزینه و ابلاغ سازمان یک خط ارتباط ۱۳۰کیلومتری ایجاد شده بود، به دلایلی از بین رفت و با وجود اینکه چندین بار درخواست اتصال به این شبکه را داده بودیم از این فرصت استفاده نشد.
وی افزود: گرچه در آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت و مرداد ۱۴۰۱ به تکرار درخواست کردیم اما این خط انتقال ارزشمند که با سرمایه‌ی ملی و مردمی ایجاد شده بود مورد سرقت قرار گرفت و بیش از ۴۵میلیارد تومان (به نرخ سال گذشته) زیان و صدمه قابل‌توجهی به مجموعه وارد کرد.
شنیده‌ها حاکی است که سازمان طی صورتجلسه‌ای در حال واگذاری همان خط تولید به شرکت آب و برق است.
وی با اشاره به تعاملات این شرکت از سال ۹۷ با شرکت آب و برق گفت: با توجه به عدم افزایش مصرف در سال ۱۴۰۱ به نسبت ۱۴۰۰ و مدیریت مصارف صنعتی، نیازی به این مبادله پیش نیامد گرچه با اتصال خط ۱۳۲ کیلومتر، امیدوار به تبادل دائمی این حوزه بودیم.
قطبی در ادامه اتصال به دو منبع گاز “خط هفتم” و “سیری” را باعث حل هرگونه مشکلی در این حوزه دانست و با بیان این مطلب که اتصال به دو منبع گازی در کل کشور بی‌مثال است، گفت: این اتصال ضریب اطمینان آن را به شدت افزایش داده است.
وی در خصوص تعرفه‌های آب و برق به این امر که چند مورد در نرخ تعرفه‌های برق تاثیرگذار است و به شرکت توزیع‌کننده ربطی ندارد اشاره کرد و گفت: نرخ پایه که توسط وزارت نیرو اعلام می‌کند و یکسان است، آئین‌نامه‌های موجود که ترکیبی از سابقه‌ی مصرف را شامل می‌شود، منحنی هایلو برای هر مشتری، اختلاف در فصول و زمان‌های مختلف از این جمله هستند و نهایت این‌که الگوریتم محاسبات با کل کشور یکسان است.
قطبی ظرفیت تولید آب مورد نیاز جزیره توسط ماهتاب را ۳۰ درصد نیاز جزیره برشمرد و افزود: تمامی ظرفیت آب تولید شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی همچنین از امکان ذخیره یک میلیون لیتر گازوئیل توسط ماهتاب خبرداد و افزود: هم اکنون ذخیره ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل برای ۲ تا ۳ روز مصرف در صورت نیاز آماده است.
هدر رفت اب در شبکه توزیع کمتر از یک درصد است و ۹۹ درصد آب در شبکه به مشترکان می‌رسد.
قطبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات بالای این شرکت از مشترکان افزود: امیدواریم که مشترکان رعایت انصاف در پرداخت‌ها را داشته باشند تا شرکت با چرخش مالی شرکت بتواند زمینه و بستر افزایش خدمات و ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر را فراهم کند.
مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش در ادامه با بیان این مطلب که فروردین‌ماه یک دستگاه توربین گازی به مجموعه اضافه خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ با‌تولید ۲۵ مگاوایتی وارد مدار خواهد شد و تولید واقعی به ۶۸ مگاوات خواهد رسید، گفت: در حوزه‌ آب نیز پنج هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد، کمااین‌که پمپاژ۲۴ ساعته خود شبکه، مخزن محسوب می‌گردد.
قطبی در پایان تاکید کرد: بستر تمامی کنتورهای آب و برق مشترکین ماهتاب، آماده‌ی هوشمندسازی است اما با شرایط کنونی اینترنت، اجرای این‌ امر در حال حاضر میسر نیست و ریسک محسوب می‌شود.
گفتنی است با پیش‌بینی نیازهای مشترکان در ایام نوروز، با توجه به نیاز مشترکان و ظرفیت‌های شرکت ماهتاب کیش، با مشکلی مواجه نخواهیم بود و تمام تلاش شرکت بر ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و گردشگران است.
شرکت آب و نیروی ماه‌تاب کیش در سال ۱۳۹۳ با مشارکت شرکت‌های تولیدی آب و برق ماه‌تاب‌سازان و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش جهت فعالیت در زمینه تولید آب و برق تاسیس شد.
نیروگاه آب‌شیرین‌کن این شرکت در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

logo-samandehi