ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

عید قربان، فرصتی برای ایجاد مساوات بین غنی و فقیر است 

عید قربان، فرصتی برای ایجاد مساوات بین غنی و فقیر است 

امام جمعه اهل سنت کیش، با اشاره به رسوم بومیان در عید قربان و تاکید بر این‌که قربانی وظیفه‌ی هر فرد مستطیع است، گفت: در عید قربان، باید بین غنی و فقیر مساوات برقرار گردد.

شیخ یعقوب شمس، در نماز روز عید قربان، این روز را، روز شادمانی مسلمانان و فرصتی برای ایجاد مساوات بین غنی و فقیر عنوان کرد و افزود: عید قربان فرصتی برای الفت قلوب و دور ریختن کینه‌ها و همچنین پاک شدن از گناهان است، تا با یاد خدا در این عید تکبیر، آغوش خود را بر روی اقربا بگشاییم و در کنار هم بزرگی خدا را یاد کنیم.
وی با اشاره به عید فطر و پاداش یک ماه بندگی و روزه، عید قربان را نیز بعد از سعی و مناسک حج، زمان نزول نعمات و اجر الهی دانست و با اشاره به داستان قربانی حضرت اسماعیل ادامه داد: عید قربان روز انجام دادن دستور الهی است، چنانچه حضرت ابراهیم، عزیزترین‌ش را برای اطاعت از پروردگار به قربان‌گاه می‌برد، فرزندی که تسلیم امر خدا است و درنهایت با پیام الهی از امتحان سربلند خارج می‌شود و زان‌پس این قربانی برای هرکس که استطاعت دارد لازم است تا مبادا شکمی گرسنه بماند.
شیخ یعقوب شمس در پایان، آمرزش گناهان را دلیل خوشحالی بیان و دعا کرد: مشکلات مسلمانان و شر کفار و منافقین از آنان دور شود و صلح و دوستی بین مسلمانان ایجاد و تقویت گردد.
شیخ یعقوب شمس همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه، “دید و بازدید” را از آداب عید قربان بیان کرد و افزود: اطعام با غذاهای محلی و خانگی و تقسیم گوشت قربانی بین تمام مردم از رسوم مردم بومی کیش است و اگر سری به مناطق بومی‌نشین بزنید، تردد فوج مردم را مشاهده خواهید کرد کمااین‌که دیدار با بزرگان فامیل از ارزش زیادی برخوردار است.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

logo-samandehi