ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: مرکز ورزش کیش باید درآمدزا باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: مرکز ورزش کیش باید درآمدزا باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم‌اندیشی با روسای هیئت‌های ورزشی جزیره، گفت: ورزش جزیره با نگاه “علمی” و “برنامه‌محور” باید به درآمدزایی و تامین هزینه‌های خود برسد.

به گزارش وب سایت دایره‌المعارف جزیره کیش ، در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ورزش را فعال در دو بخش عمومی و خصوصی دانست و اظهار داشت: در بخش عمومی از این ظرفیت استفاده نشده است و این در حالی است که در حوزه‌های سلامت جسم و روان، نیاز عدیده‌ای به آن وجود دارد، وی ادامه داد: در بخش خصوصی هم “مربیان خوب”، “مترقی” و “امکانات” سه ضلع لازم و موجود در جزیره هستند که گرچه به نقطه‌ی مطلوب نرسیده‌اند ولی در همین حد نیز از خروجی موردتوقع برخوردار نیستند.
وی با تاکید بر این‌که نام کیش و ورزش آن باید هفتگی بر سر زبان‌ها باشد، عدم این اتفاق را نبود نگاه “علمی” و “برنامه‌محور” عنوان کرد و با تاکید بر لزوم ایجاد درآمد توسط ورزش کیش افزود: ورزش‌گردی باید درآمدزا باشد و با ایجاد درآمد، خودگردان شده و هزینه‌هایی مانند جذب مربی و مانند آن‌ را تامین کند.
مهدی کشاورز، بر لزوم ریشه‌یابی فعال نبودن برخی هئیت‌های ورزشی مانند چوگان تاکید کرد و با اشاره به نمایشی بودن برخی دیگر از فعالیت‌ها گفت: شب‌های رمضان را در کیش از دست دادیم و باید به سمتی برویم که تمامی رشته‌های ورزشی در کیش فعال باشند.
وی همچنین بر استعدادیابی و توجه به ظرفیت مدارس تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود باید همگانی گردد.
کشاورز با تاکید بر اشاعه و صدور فرهنگ ورزش‌های بومی، از نگاه ویژه به ورزش بانوان خبر داد و تصریح کرد: بهره‌وری لازم از ظرفیت‌های موجود انجام نمی‌پذیرد و بیشتر پیشنهادات در حد شعار هستند.
وی با تایید پیشنهادات مطرح‌شده مانند لزوم استقلال مرکز ورزش، برگزاری اردوهای مختلف و ایجاد استخرهای سرپوشیده در کنار دریا، تصریح کرد: در نشست بعدی، روسای هیئت‌ها با برنامه و شرح دقیق آسیب‌های رشته‌های خود حضور داشته باشند.
کشاورز در پایان از شرایط موجود ابراز نارضایتی، اما تصریح کرد: با اراده‌ی جمعی می‌توان به شرایط مطلوب دست یافت.

عزیزاله فرضی‌پور، رئیس مرکز ورزش کیش در ابتدای این نشست از برگزاری تعداد ۱۱۰ برنامه ورزشی شامل ۲۲ مسابقه ملی، هشت رویداد بین‌المللی، ۲۷اردو، ۵۸ برنامه‌ی آموزشی با حضور ۲۰۶۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۶ مدال در رشته‌های مختلف ورزشی توسط کیشوندان کسب شده است که ۱۰۱ عدد از این تعداد مربوط به بانوان می‌باشد.

خلیلی رئیس هیئت شنا، شیرجه، واترپلو نیز با اشاره به ظرفیت خوب جزیره در امکانات ورزشی، گفت: در طول سال میزبان بیش از یک میلیون مسافر هستیم و اگر بتوانیم مسابقات ورزشی ده‌درصد از ورزشکاران کشور را در جزیره برگزار کنیم، علاوه بر توسعه‌ی گردشگری ورزشی، می‌توان به جذب‌ گردشگر نیز رسید.
وی همچنین به مشکلات پلاژهای کیش اشاره کرد و افزود: ساخت استخرهای سرپوشیده در کنار می‌تواند ثمربخش باشد.
وی با بیان این مطلب که تمامی رشته‌های ورزشی در استان‌های مختلف از‌اقامتگاه‌های غیرهتل استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تا زمان رسیدن به حدنصاب ظرفیت هتلی، می‌توان مسابقات کشوری بسیاری را با استفاده از همین امکانات موجود مانند مجموعه‌ی فیاک برگزار کرد.
در ادامه شیرازی‌منش، رئیس هیئت دومیدانی که پرمدال‌ترین ورزش در جزیره به شمار می‌رود، یکی از جاذبه‌های اصلی کیش را ورزش عنوان کرد و ادامه داد: زیرساخت‌های ورزش در کیش اعم از امکانات و ورزشکاران آماده است اما از این ظرفیت بهره‌برداری شایسته نمی‌شود.
وی بر لزوم استقلال موسسه ورزش تاکید کرد و افزود: بیشتر هیئت‌های ورزشی در کیش تشریفاتی هستند و این در حالی است که تمامی این مجموعه‌ها دارای توانمندی و ظرفیت بالایی هستند که مغفول و بلااستفاده مانده است.
نوری، رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد نیز از نبود ورزش‌های دریایی در کیش گله کرد و با اشاره به امکانات برگزاری مسابقات دومیدانی و دوچرخه‌سواری دور جزیره، گفت: برای جذب بیشتر توریست باید به ورزش و تمام هیئت‌های آن توجه ویژه داشت.
همچنین سرهنگ جمالی، رئیس هیئت تیراندازی ورزش را باعث سلامت جسم و روان جامعه و کاهش تخلفات و جرم‌ دانست و گفت: موسسه ورزش باید اختیار عمل و استقلال داشته باشد تا هیئت‌های ورزشی، حرفه‌ای‌تر و فعال‌تر گردند.
وی تصریح کرد: بیشتر هیئت‌های ورزشی دارای حامی سرمایه‌گذار هستند اما متاسفانه شاهد توجه خاصی به این رشته و نگه‌داشت‌ ظرفیت‌های آن نیستیم و این در صورتی است که پلشتی‌های جامعه با ورزش به حداقل می‌رسد و کم‌تر از عبادت نیست چرا که باعث تزکیه‌ی جسم و روح انسان می‌شود.
جمالی در پایان بر استفاده از امکانات اقامتی موجود در جزیره تاکید کرد و ادامه داد: برای نیل به اهداف پروازی، علی‌رغم حضور پشتیبان مالی، به علت عدم استقلال موسسه ورزش و بروکراسی‌های موجود سازمانی به نتیجه‌ای نرسیدیم.
ثاقب‌فرد، سخنگوی هیئت ورزش‌های بومی و محلی نیز با بیان این مطلب که روزانه بیش از صد نونهال از زمین میرمهنا استفاده می‌کنند، گفت: حتی ورزشکاران جزایر اطراف نیز، از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی کیش استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به زبان و گویش بومیان، این ظرفیت را فرصتی جهت بهره‌وری در زمان برگزاری جام‌جهانی دانست و گفت: همچنان باید نگاه رویدادمحوری را در تمامی هیئت‌های ورزشی حفظ کرد و تا شروع بازی‌های ۲۰۲۲قطر، چهره‌ای فوتبالی به ورزش جزیره بخشید.
مهرداد تاوتلی، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری در ادامه، گردشگری را پایه‌ی اصلی معیشت در جزیره عنوان کرد و گفت: با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و باشگاهی و مسابقات سالنی می‌توان به توسعه‌ی گردشگری در جزیره کمک کرد.
وی دفاتر هئیت‌ها و عدم وجود جایگاهی خاص برای آنها کمبود بودجه برای جذب مربی و عدم وجود خوابگاه را از جمله معضلات این حوزه در کیش عنوان کرد.
تاوتلی از برنامه‌ریزی سه جایزه‌بزرگ و ده مسابقه جهت نونهالان خبر، و پیشنهاد داد: روزی با عنوان “دوچرخه‌سواری” تعیین شود.
پازوکی، رئیس هیئت فوتبال جزیره با سپاس از بازسازی زمین فوتبال، درخصوص میزبانی تیم‌ملی و بازی‌های تدارکاتی ابراز امیدواری کرد.
حیدری‌راد، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش نیز ورزش را در دو حوزه‌ی قهرمانی و همگانی برشمرد و گفت: مدارس با تمام ظرفیت خود برای احیای حال خوب جزیره آماده هستند.
شاه‌پیری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، در پایان این نشست، از برخی طرح‌های درحال اجرا و آتی خبر داد و با‌ اشاره به تعداد ۹۷۰۰ دانش‌آموز، نیمی از این جمعیت را بانوان عنوان کرد و افزود: بانوان می‌توانند بیشترین نقش را در ایجاد نشاط در جامعه داشته باشند و برای نیل به این هدف باید به ورزش این حوزه نگاه ویژه داشت.

نشست هم‌اندیشی با روسای هیئت‌های ورزشی کیش، شامگاه سه‌شنبه ششم اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونین، مشاورین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت آب، عمران، و خدمات، روسای ادارات و نهادها در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

logo-samandehi