ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

“مشعل” چراغ کیش را روشن خواهد کرد؟

“مشعل” چراغ کیش را روشن خواهد کرد؟

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان این‌ مطلب که ابتکار و خلاقیت لازمه‌ی برگزاری رویدادهای گردشگری است، از برگزاری “حراج بزرگ مجتمع‌های تجاری”، “رویداد سلام‌کیش” با پشتیبانی «مشعل» و “مسابقات مبارزه در قفس” در کیش خبر داد.

«رحمان سادات نجفی» در نشست با جمعی از اصحاب رسانه کیش، با بیان این مطلب که ابتکار، خلاقیت و نوآوری لازمه‌ی برگزاری جشنواره بود که محقق نشد، گفت: از ابتدا پیش‌بینی شده بود که جشنواره عملا در برگزاری افتتاحیه و اختتامیه خلاصه خواهد شد، چنانچه عروسک‌گردانی‌های سخیف با ردیف‌بودجه‌های نجومی در سال گذشته نیز، موید همین مطلب بود.
وی از حراج عمومی در طرح عید تا عید، در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر خبر داد و افزود: ما قائل به این امر هستیم که ابتدا “مشارکت” داشته باشیم، سپس “مطالبه” نماییم، بر همین اساس پیرو نظرسنجی از تمامی بازارهای کیش و اعلام نظر مثبت آنها، حراج بزرگ عمومی در مجتمع‌های تجاری کیش با وجود حدود ۳هزار غرفه‌ی تجاری از هشتم تا هجدهم تیرماه برگزار می‌شود.
سادات‌نجفی خاطرنشان کرد: تنها برگزاری یک حراجی بزرگ نمی‌تواند باعث جذب گردشگر شود و مسئولین دارای اراده‌ی تغییر، باید برای افزایش تعداد پروازها به کیش، تبلیغات و یا بهره‌وری از مشوق سفرهای زمینی و ایجاد و تقویت مسیر ارتباطی بندر آفتاب به بزرگراه عسلویه، از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود بهره بگیرند.
وی همچنین به تعداد بیش از ۵۵ هتل، مگامال‌های تجاری و فاز جدید فرودگاه کیش اشاره کرد و ادامه داد: عدم ثبات مدیریتی در سازمان، اداره‌ی آن به‌صورت سرپرستی و بدون حق امضا! طی چند ماه و فعالیت بی‌صدای مدیرعامل در روزهای پس از انتصاب در کنار بی‌برنامگی گردشگری از عوامل بی‌رونقی این تابستان به‌شمار می‌رود، گرچه ظرفیت و جاذبه‌های جزیره کیش برای جذب گردشگر بسیار فراتر از آمار کنونی گردشگران آن است.

سازمان هیچ مماشاتی با ایرلاین‌ها نداشته باشد
سادات‌نجفی با ابراز تاسف از کاهش پروازهای برخی ایرلاین‌ها در فصل تابستان، تصریح کرد: سازمان باید بی هیچ مماشاتی همین امروز به ایرلاین‌ها خاطرنشان کند که در صورت عدم همکاری در فصل تابستان، از پذیرش آنها در فصول پاییز و زمستان معذور است.
وی همچنین طرح “شناور شدن نرخ پرواز کیش” را جهت مسافران پیشنهاد داد و تصریح کرد: با شناور شدن نرخ پروازها و از طرفی دراختیار گذاشتن چند پرواز در سال به هر کیشوند با نرخ ترجیحی یا حتی کمتر از آن و مطابق نرخ ارائه‌شده به چارترکنندگان، هم ایرلاین‌ها مشوق افزایش خطوط پروازی به کیش خواهند داشت و هم مردم ساکن در کیش امکان سفر به شهرهای خود را از دست نخواهند داد و باعث اعتباربخشی کارت کیشوندی نیز خواهد شد.

سلام کیش به هموطنان در نیمه‌ی اول تیر

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در ادامه از جذب اسپانسر برای برگزاری جشنواره‌ی “سلام هموطن” در نیمه‌ی اول تیرماه در قالب رویدادها و جشنواره تابستانی خبر داد و افزود: “سلام هموطن” با رویکرد جذب حداکثری هم‌وطنان از همه‌ی اقشار، مبتنی بر ارائه خدمات و مشوق برگزار می‌شود و خدمات ملموس آن با هماهنگی همه‌ی تشکل‌های صنفی مانند مراکز اقامتی، رستوران‌ها، تفریحات و گردشگری و حمایت معنوی سازمان با تعهد طراحی و انتشار “تیزر و تبلیغات در رسانه‌ی ملی” و “تخفیف در عوارض ورود خودروها” برگزار خواهد شد.

مشعل، سوخت مسافران کیش را تامین می‌کند

سادات‌نجفی ‌با اشاره به ارائه‌ی ۹هزار لیتر بنزین در قالب اپ مشعل، با قابیلت‌های “انتقال”، “مصرف در پمپ‌بنزین” و حتی “نقدشوندگی” گفت: این اپ، لوکیشن‌محور است و در سراسر کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: مسافرانی که با خودروی شخصی قصد سفر به جزیره کیش دارند می‌توانند با ورود به این سامانه و مشخص کردن شهر خود، از میزان بنزین و محل پمپ‌بنزین‌هایی که در مسیر مشخص شده است اطلاع پیدا کنند.
سادات‌نجفی “مشعل” را پلتفرم هوشمندسازی سوخت در سطح ملی با کمک کسبه کشور عنوان کرد و افزود: بعد از عضویت غرفه‌داران در اپ‌ مشعل و ارائه‌ی تخفیفات واقعی، مردم می‌توانند تخفیفات خود را در خرید از فروشگاه‌های عضو مشعل تبدیل به بنزین کرده و در سراسر کشور مصرف نمایند.
وی با تاکید بر این‌که اگر این هوشمندسازی و مدیریت صورت بگیرد، ۸۰هزار میلیارد تومان در سال به نفع دولت خواهد شد، ادامه داد: برای مصرف‌کنندگان فاقد گوشی هوشمند، این ظرفیت و ذخیره بر روی کدملی آنها محفوظ و در جایگاه‌ها قابل بهره‌برداری است.
شش استان جنوبی کشور به عنوان مهم‌ترین بازار هدف این طرح در نظر گرفته شده است.

مبارزه در قفس برای اولین‌بار در کیش برگزار خواهد شد

«سادات نجفی» با اشاره به رویداد کیش‌گیمز از دریافت مجوز مسابقه‌ای ملی با محتوای “مبارزه در قفس” (MMA) از وزارت ورزش در بیستم تا بیست‌وچهارم تیرماه خبر داد و افزود: “اسپانسر” و “طرح پیشنهادی” این رویداد قطعی و نهایی شده است.

وی با تاکید بر برند شدن کیش‌گیمز، با اشاره به حضور بیش از ۱هزار و ۲۰۰ ورزشکار،‌ مربی و داور به همراه خانواده‌هایشان در مدت یک‌ماه برگزاری رویداد گفت: «کیش‌گیمز» در سال آینده با اضافه شدن رشته‌های برفی و یخی، با حدود ۳۵ رشته به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

موسسه جشنواره‌ها در قالب و نامی نو ایجاد می‌شود

سادات‌نجفی با بیان این مطلب که “موسسه جشنواره‌ها کلا معلق است” گفت: از آنجا که این موسسه ابزاری لازم و ثمربخش بوده با طرح ایجاد موسسه‌ای جدید
به‌صورت تشکل‌محور با حضور فقط جوامع بازاریان، هتلداران و… بی‌حضور رسمی سازمان و تعلق حتی یک صندلی برای آن درصدد احیای مسیر آن هستیم.
وی مشکلات حقوقی موسسه جشنواره‌ها را نداشتن ردیفی مشخص برای بودجه‌ی تخصیص‌یافته‌ی آن از سازمان عنوان کرد و افزود: موسسه جشنواره‌های کیش دارای چهار عضو از بخش خصوصی و سه عضو از سازمان منطقه آزاد بود که مدیریت آن را عملا بر عهده‌ی حاکمیت می‌گذاشت.

تولید برند در کیش، راه‌کار دور زدن تحریم‌ها

«سادات نجفی» با تاکید بر این‌که “قاچاق کالای خارجی معکوس شده است” به قانون «ظروف مرتبطه» اشاره کرد و گفت: سرمایه‌ی بازاریان کیش به کمتر از یک‌سوم دارایی اولیه‌شان رسیده است.
وی با بیان این مطلب که به استناد قوانین کنوانسیون کیوتو، کالایی که وارد مناطق آزاد می‌شود می‌تواند از مشوق‌های صادراتی بهره‌مند گردد چنانچه محصولات ایرانی در امارات، ارزان‌تر از کیش به دست مصرف‌کننده می‌رسد، ادامه داد: تحریم‌ها و نوسانات ارزی، به‌طور آنی و ملموس باعث آسیب به بازاریان می‌شود، که راه‌اندازی خط تولید برندها مانند چین و بنگلادش، به صورت پایلوت در کیش می‌تواند نقش بسزایی در دور زدن تحریم‌ها و افزایش صادرات غیر نفتی ایفا کند.
گفتنی است «سادات نجفی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست، به “مجوز اجاره‌داری” و معافیت‌های مالیاتی ِ منتج آن برای مالکین غرف اشاره کرد، که پیشنهاد این رسانه به سازمان منطقه آزاد کیش آن است که: با مدیریت، تعیین محدودیت و نرخ متغیر و متناسب “عوارض پذیره سازمان از مجوز اجاره‌داری” با میزان اجاره‌ی دریافتی مالک، نقشی تاثیرگذار در کنترل افزایش بی‌مهابا‌ی اجاره‌بها داشته و درنتیجه به متعادل کردن نرخ بازار و کالای ارائه‌شده به مشتری و درنهایت توسعه‌ی گردشگری و مشوق جذب مسافر ایفا کند.

اخذ تنها مجوز شبکه خصوصی تلویزیونی با ظرفیت پخش آنلاین با عنوان “شبکه جزیره” با پشتیبانی یکی از بانک‌های معتبر کشور و تشریح چگونگی مدیریت “مالیات بر ارزش افزوده” و “استفاده‌ از ظرفیت ماده۱۰” از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

logo-samandehi