ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

مقررات بندرگاه کیش

مقررات بندرگاه کیش

مسافرین محترم، ضمن آرزوی سفری خوش، توجه شما را به رعایت نکات و مقررات بندرگاه جزیره کیش جلب می نماییم:

۱- هنگام ورود به جزیره کیش با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، مقصد سفر خود را با مراجعه به باجه فروش بلیط تعیین نمایید.
۲- از همراه داشتن کالای ممنوعه به هنگام ورود و خروج از کیش برابر مقررات گمرک جمهوری اسلامی ایران جداً خودداری فرمایید.
۳- مسافرین هنگام ورود به بندرگاه، چنانچه کالای نیازمند به ثبت گمرک (مانند دوربین فیلمبرداری حرفه ای) به همراه دارند، قبل از ترک سالن ورودی مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا اقدام لازم جهت ثبت و تطبیق در برگشت معمول گردد.
۴- مسافرین بایستی قبل از خروج از جزیره کیش درخصوص دریافت اطلاعات لازم از گمرک جهت خرید کالا به لحاظ عدم امکان خروج برخی از کالاها از جزیره (تلویزیون، کولر، یخچال، فریزر و …) اقدام نمایند.
۵- رانندگان عزیز قبل از سفر به جزیره کیش، اطلاعات لازم درخصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را دریافت و نسبت به اجرای دقیق آن کوشا باشند.
۶- هر گونه کالای خریداری شده را به ارزیابان گمرک اظهار نموده و از اختفا یا جاسازی کالا و همچنین عبور کالا از مسیرهای غیر گمرکی خودداری نمایند.
۷- مسافرینی که حیوان زنده به همراه دارند باید شناسنامه و اسناد مربوط به دامپزشکی و قرنطینه ای آن را به همراه داشته، به مراجع ذیصلاح ارائه و موارد بهداشتی را رعایت فرمایند.
۸- همراه داشتن هرگونه وسیله گازسوز (خوراک پزی) به داخل کشتی، منوط به هماهنگی و تحویل آن به سرملوان شناور می باشد.
۹- مؤکداً توصیه می شود، خانم های باردار پس از کسب مجوز از پزشک مربوطه و مشورت با کاپیتان کشتی (با توجه به شرایط جوی زمان سفر) سفر دریایی داشته باشند.
۱۰- مسافرینی که دارای ناراحتی قلبی و تنفسی می باشند قبل از سوار شدن، مسئولین شناور را از بیماری خود مطلع نمایند.
۱۱- هنگام سوار شدن به شناور و پیاده شدن از آن، ضمن رعایت نوبت، از اطفال و سالمندان مواظبت گردد.
۱۲- همکاری با کارکنان شناور و رعایت نکات ایمنی، سفری آرام و بی خطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
۱۳- به هنگام ورود خودرو به جزیره کیش، به همراه داشتن کارت معاینه فنی معتبر خودرو، اصل و کپی کارت شناسایی خودرو و اصل و کپی گواهینامه راننده الزامیست.
۱۴- رانندگان محترم به جهت محدودیت تأمین سوخت سوخت در جزیره کیش، نسبت به پر بودن باک بنزین خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

logo-samandehi