ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

مناطق آزاد سایبری تنها مسیر تحول اقتصادی در کشور است

مناطق آزاد سایبری تنها مسیر تحول اقتصادی در کشور است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر لزوم ایجاد منطقه آزاد سایبری، این مدل را تنها راه برون‌رفت از موانع اقتصادی موجود و ایجاد تحول دانست و تاکید کرد: این امر می‌تواند الگویی کشورهای همسایه گردد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، سیدحسن هاشمی در آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس برگزاری این نمایشگاه را برای دومین بار به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در حوزه تحول دیجیتال، کارگروهی توسط هیئت وزیران تشکیل شد که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این حوزه می‌باشد.
وی ادامه داد: برای مطالبات به‌حق اصناف ازجمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در قالب مصوبه‌ای در دولت جدید محقق شده است.
هاشمی، شکل‌گیری منطقه آزاد کیش و دیگر مناطق  آزاد را با هدف برون‌رفت از قوانین دست‌وپا گیر اقتصادی و نیل به تحول در این حوزه عنوان کرد و افزود: در بخش خصوصی و تحول دیجیتال، نیازمند نگاهی متحولانه‌ هستیم و مناطق آزاد سایبری جهت توسعه‌ی مرزهای سایبری موردنیاز هستند چرا که کشورها با مرزهای غیرفیزیکی در حال کشورگشایی هستند.
وی با بیان این مطلب که اکنون توان جذب متخصص خارجی و تعاملات بیرونی وجود ندارد، گفت: مناطق آزاد سایبری می‌تواند تحریم‌ها را دور زده و باعث تحول اقتصادی گردد.
هاشمی ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات را مناسب آنچه نیاز روز جامعه است دانست و تصریح کرد: با کمتر از ۲۰ واحد آموزشی می‌توان به این توانمندی رسید و از ظرفیت شرکت‌های بین‌المللی در داخل، و نیروهای متخصص داخلی در خارج بهره‌وری کنیم و درنهایت ضمن صادرات و ارزآوری، دانش روز را وارد کشور کند.
وی به عدم قانون‌گذاری در حوزه رمزارزها اشاره کرد و ادامه داد: مناطق آزاد سایبری می‌تواند اولین مدل برای کشورهای همسایه بوده و دیگر مناطق را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.
هاشمی در پایان تصریح کرد: بخش خصوصی باید از خط قرمزها عبور کنند و این امر جز با کمک بخش حاکمیتی و برون‌رفت از بروکراسی‌های موجود امکان‌پذیر نیست.
آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر هیئت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مدیرعامل شرکت فروغ افکار مجری برگزاری نمایشگاه کیتکس و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

logo-samandehi