ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

۶۰ میلیارد تومان آورده‌ی ارزی در یک رویداد ورزشی

۶۰ میلیارد تومان آورده‌ی ارزی در یک رویداد ورزشی

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به ۶۰۰میلیارد ریال آورده ارزی در مسابقات تنیس‌فیوچرز در کیش، رویدادهای ورزشی را ارزآور عنوان کرد و افزود: طرح‌هایی که بدون حضور و دخالت دولت اجرا شوند، درست‌تر و موفق‌تر خواهند بود. 

رضا شجیع در نشست تخصصی اقتصاد ورزشی دریامحور با تاکید بر ضرورت هویت‌سازی برای کیش گفت: چه‌قدر شایسته‌تر که این هویت بصری، با محوریت دریا باشد.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به مسابقات تنیس‌فیوچرز در بازه زمانی بهمن تا اسفند سال گذشته، اظهار داشت: در حالی که از پرواز دبیکیشدبی محروم بودیم، ۱۰۵ تنیس‌باز خارجی با اضافه‌کردن مسیر و از فرودگاه امام تهران به کیش آمدند.
وی با تاکید بر این‌که ریالی برای این ورزشکاران هزینه نشد، گفت: با توجه به اظهارات این تنیس‌بازان و رضایت و شگفتی‌شان از هزینه‌های حمل‌ونقل و پذیرایی و اسکان در کیش، همگی اذعان داشتند که درصورت برگزاری این مسابقات در سال آینده، قطعا با خانواده‌های خود به کیش خواهند آمد.
شجیع میزان آورده‌ی این ورزشکاران را ۶۰میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: اگر پرواز کیش_دبی وجود داشت این درآمد حداقل چهاربرابر می‌شد.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی خاطرنشان کرد: این آورده صرفا حاصل یک رویداد، آن هم بدون مشارکت دولت است و ده‌ها رشته‌ی ورزشی دیگر مانند بادبانی و موج‌سواری همین قابلیت ارزآوری را دارد.
شجیع در پایان ابراز تاسف کرد: برای مسابقات کیش‌گیمز دریایی در نشستی اظهار کرده‌ایم که جز “مجوز” هیچ‌چیزی نمی‌خواهیم و گویی دارا بودن اسپانسر و پول و عدم مطالبه‌ی آن باعث بی‌اعتنایی به این طرح‌ها می‌شود! و اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که در هر طرحی اگر دولت کامل پای خود را عقب بکشد و جز در نظارت نقشی نپذیرد، کار درست‌تر پیش می‌رود، اما پول دولتی باعث خراب شدن کار خراب و سپردن به آدم‌های خاص می‌شود و نهادهای واسط همیشه فساد می‌آورند.
نشست تخصصی اقتصاد ورزشی دریامحور با مشارکت دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی جمهوری اسلامی ایران و جامعه کلوب‌داران کیش با حضور صاحب‌نظران این حوزه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
مشروح این گزارش در شماره‌ی بعدی منتشر خواهد شد.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 11 =

logo-samandehi