ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

نیاز به مثلث علم، ادب و تفکر برای نیل به موفقیت

نیاز به مثلث علم، ادب و تفکر برای نیل به موفقیت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسیدن به نقطه‌ی مطلوب و طلایی را در گرو سه گام “علم و خرد”، “آداب” و “تفکر و خلاقیت” دانست و گفت: نیل به موفقیت نسلی تلاش‌گر می‌خواهد.

به گزارش مجله اینترنتی دایره‌المعارف کیش، مهدی کشاورز طی نشستی با نوکارآفرینان با اشاره به جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران کیش و آشنایی با دغدغه‌های آنان، اظهار داشت: مناطق آزاد در تمام دنیا کمتر از ده هزار هکتار و در مناطق غیرمسکونی با دراختیار داشتن زیرساخت‌های لازم از جمله زمین توسط دولت در حال فعالیت هستند اما در جزیره کیش که از جمله بهترین مناطق آزاد در ایران به‌شمار می‌رود با چنین شرایطی مواجه نیستیم.
وی با بیان این مطلب که تعدد قوانین و تغییرات مکرر مسئولین در ایران مانع پیشرفت و رسیدن به کمال می‌باشد، با تاکید بر محدودیت اختیارات و ابلاغ بخشنامه‌های سلیقه‌ای ادامه داد: مناطق آزاد بدون مزایا و قوانین خود، فرقی با سرزمین اصلی ندارد.
کشاورز با ابراز تاسف از مشکلاتی مانند واردات خودرو در مناطق آزاد، افزود: ما در این مناطق حضور داریم تا بدون خستگی با برنامه‌ریزی، برای خود تصمیم‌گیری کنیم.
رئیس هیئت‌مدیره سازمان با اشاره به موفقیت‌های برخی کشورها، “سختی کشیدن” را عامل نیل به موفقیت دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب و طلایی باید نسلی تلاش‌گر بوده و از سه گام “علم و خرد” که از داده‌ها و اطلاعات حاصل می‌شود، “آداب هر کاری” و “تفکر و خلاقیت” غافل نشد.
وی بر اصل اصلاح فرآیندها برای نیل به موفقیت در هر حوزه‌ای، تصریح کرد: حلقه‌های طلایی بین دانش و ارزش باید بررسی شوند.
کشاورز آیات قرآن را راه‌های موفقیت عنوان کرد و ادامه داد: هر تغییری نیازمند مطالعه است و در تمام دنیا اینچنین اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به آیه‌ی “ان‌الباطل‌ کان زهوقا” خاطرنشان کرد: اگر ایرادهای خود را برطرف کنیم، مسیر باز و نتیجه محقق می‌گردد.
کشاورز در پایان با اشاره به شعار خود مبنی بر “انجام درست کار درست”، از چهار هدف در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت خود خبر داد و اظهار کرد: این اهداف شامل “نظم و ساماندهی”، “اصلاح ساختارهای سازمانی”، “تعیین‌تکلیف پرونده‌های معطل” و “ایجاد گرو‌ه‌های تخصصی” هستند.
امیرمیثم گیاهی مدیراجرایی “شتاب‌دهنده رادمان کیش” با بیان این که ایجاد آکادمی کارآفرینی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کیش و ارائه‌‌ شتاب‌دهنده‌‌ها برای توسعه این اکو سیستم، مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کارآفرینان سنتی باید با نگاه نوآورانه به ارزش افزوده‌ی بالاتر و ارائه‌ی خدمات خلاق، سهل‌تر، ارزان‌تر، سریع‌تر و هوشمندتر دست یابند.
آخرین نشست از دوره‌ی دوم نشست‌های کارآفرینی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه دوازدهم فروردین در مرکز نوآوری کیش برگزار شد.
حسین خسروی بنیان‌گذار ویکست، احمد کتابفروش دبیر سندیکای صنایع کیش، زهره شریفیان مدیرعامل شرکت فن‌آفرین پارس، کاوه هدایت‌نژاد بنیان‌گذار دامونان، و پرویز عطایی معاون اداره نوآوری کیش از سخنرانان این نشست بودند.
سلسله نشست‌های کارآفرینی با محوریت شعار “کیش، بهشت کارآفرینان” سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار می‌شود.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

logo-samandehi