ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

ورود و خروج خودرو شخصی به کیش

ورود و خروج خودرو شخصی به کیش

جهت اطلاع رسانی به گردشگران جزیره زیبای کیش در خصوص شرایط و مقررات ورود و خروج خودرو شخصی به جزیره کیش در طول سال و به ویژه ایام نوروز می رساند که مطلب زیر را مطالعه نمایند.

ورود خودرو به جزیره کیش

  • جهت ورود خودرو به جزیره کیش بایستی اصل و کپی کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو به دفاتر گمرک مستقر در مبادی ورودی (بنادر آفتاب، لنگه و چارک ) ارائه گردد.
  • رانندگان محترم در نگهداری و حفظ برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی (برگ کاپوتاژ) تا زمان پایان سفر، دقت فرمایند.
  • حمل خودرو از بندرلنگه به مقصد کیش در حال حاضر فقط در ایام نوروز انجام میشود.
  • رانندگان به منظور حمل دریایی خودرو از مبادی ورودی به کیش و بالعکس، بایستی حداقل ۲ ساعت قبل از برنامه حرکت شناور به بندر مربوطه مراجعه نمایند.
  • با عنایت به محدودیت جایگاه عرضه سوخت در جزیره کیش بهتر است رانندگان در ایام نوروز در مبادی ورودی اقدام به سوختگیری کامل خودرو نمایند.
  • خودروهای تولید داخل کشور فاقد نمایندگی مجاز در جزیره کیش می باشند لذا تأمین قطعات یدکی و یا انجام تعمیرات مورد نیاز خودروهای مذکور در کیش امکان پذیر نبوده و یا با محدودیت روبرو خواهد بود.

شایان ذکر است حداکثر سرعت مجاز در جزیره ۶۰ کیلومتر در ساعت میباشد. سرعت غیر مجاز اتومبیلها توسط دوربین هایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده ثبت میگردد. لذا رانندگان محترم دقت لازم را بعمل آورند تا ضمن تضمین سلامت و ایمنی خود با مشکلات پرداخت جریمه روبرو نگردند.

خروج خودرو از جزیره کیش

  • رانندگان محترم جهت خروج خودرو خود از کیش ۲ ساعت قبل از زمان مقرر حرکت شناور، با همراه داشتن مدارک به درب شرقی بندرگاه (درب پایانه) به منظور انجام مراحل اداری ذیل مراجعه نمایند.
  • تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی: در این مرحله ارائه کارت شناسایی خودرو از سوی مالک الزامیست.
  • پرداخت عوارض ورودی و جرائم احتمالی رانندگی: مبلغ عوارض در پشت اعلامیه ورود موقت خودرو مشخص شده که به همراه جرائم احتمالی رانندگی در بانک ملی جنب درب تجاری بندرگاه (درب شرقی) قابل پرداخت میباشد.
  • مراجعه به دفتر اجرائیات بندرگاه کیش جهت ممهور نمودن اعلامیه ورود موقت خودرو به مهر اجرائیات: در این مرحله ارائه فیش پرداختی عوارض ورودی و همچنین ارائه فیش پرداختی جرائم احتمالی رانندگی الزامی است.
  • ارائه برگه اعلامیه ورود موقت خودرو به انتظامات بندرگاه جنب درب شرقی به منظور سوار شدن به کشتی.
  • ممهور نمودن فرم دو قسمتی کابوتاژ در دفتر گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مجاورت درب شرقی بندرگاه.
  • به منظور تسریع در امور، رانندگان گرامی دقت داشته باشند انجام مراحل فوق الذکر تنها برای آن دسته از رانندگانی است که بلیط برگشت همان روز و ساعت مقرر را در دست داشته باشند. بنابراین از مراجعه حضوری به ادارات مذکور جهت انجام امور کاپوتاژ در دیگر تاریخ ها و ساعات جداً خودداری شود.

مراحل ورود خودروهای سواری به جزیره کیش

۱- تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی: در این مرحله ارائه کارت شناسایی خودرو از سوی مالک الزامیست.
۲- پرداخت عوارض ورودی به جزیره کیش (مندرج در پشت اعلامیه ورود موقت خودرو)
۳- اخذ عدم خلافی خودرو از دفتر اجرائیات بندرگاه کیش: در این مرحله ارائه اصل فیش پرداختی عوارض ورودی و همچنین ارائه اصل فیش پرداختی جرایم احتمالی رانندگی الزامی است
۴- تنظیم برنامه سفر با ساعت و تاریخ بلیط برگشت کشتی.

نکات مهم:
رانندگان عزیز دقت فرمایند کلیه مراحل فوق در محل درب شرقی بندرگاه کیش انجام پذیر خواهد بود، لذا به منظور تسهیل در امور به گونه ای برنامه ریزی شود تا حداقل دو ساعت قبل از ساعت حرکت کشتی نسبت به انجام مراحل ۱ الی ۳ در کمال آرامش و دقت لازم صورت پذیرد.
به منظور تسریع در امور، رانندگان گرامی دقت داشته باشند انجام مراحل فوق الذکر تنها برای آن دسته از رانندگانی است که بلیط برگشت همان روز و ساعت مقرر را در دست داشته باشند. بنابراین از مراجعه حضوری به ادارات مذکور جهت انجام امورات کاپوتاژ در دیگر تاریخ ها و ساعات جداً خودداری شود.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

logo-samandehi