ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

چه کسانی از بقا و استمرار فعالیت خانه مطبوعات کیش واهمه دارند؟

چه کسانی از بقا و استمرار فعالیت خانه مطبوعات کیش واهمه دارند؟

نویسنده : عباس دوست قرین

بی‌شک رسانه و نقش موثر آن در شکل‌گیری و آگاهی یک جامعه و نیز اعتماد و توجه عمومی به منابع سالم مستقل و موثق قابل انکار نیست.
در یک جامعه قانون محور و آزاد، رسانه به مثابه پل ارتباطی میان مردم و دولت‌ها علاوه بر شکل‌گیری یک جامعه آگاه می‌تواند در سایر مناسبات اجتماعی همچون ساختارهای فرهنگی و آموزشی نیز ایفای نقش نماید.
اما در شرایط فعلی و در جزیره زیبای کیش که در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیاز مبرم به تحلیل و اطلاع‌رسانی درست و بجا دارد، چگونه می‌توان حرف از نقش موثر رسانه زد در حالی که خود اهالی رسانه از حداقل حقوق و مزایای مدنی و صنفی خود محروم مانده‌اند و صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد. باید دید چه کسانی در تلاشند تا رسانه را کم رمق، کمرنگ و ناتوان کرده و از این فرصت منتفع گردند؟
چه کسانی در امر رسانه ایجاد رانت کرده‌اند و با تبانی و خودی و غیر خودی کردن، درصدد ایجاد اختلاف و شکاف بین اهالی رسانه‌اند.
باید دید چه کسانی از مطالبه حداقل حقوق صنفی رسانه بیم دارند و حتی از مواردی همچون حق بیمه تکمیلی که حداقل حمایت صنفی از رسانه به عنوان یکی از مشاغل پرخطر و حادثه‌ساز است دریغ می‌ورزند.
خانه مطبوعات و رسانه کیش یک مجمع صنفی است و شکل‌گیری آن بر اساس یک نیاز ضروری و به شکل رسمی و قانونی صورت پذیرفته و جالب‌تر آنکه افرادی که مانع روند فعالیت تشکلات صنفی و حقوقی آن هم از جنس فرهنگ و رسانه هستند، به شکل عجیبی دم از توسعه اجتماعی و جامعه مردم نهاد می‌زنند و تا آنجا پیش می‌روند که دست اهالی رسانه را در تهیه گزارش و اطلاع‌رسانی از اخبار در بسیاری از موارد کوتاه می‌کنند و رسانه را در حد خبررسان به همان شکل که خودشان صلاح می‌دانند تنزل می‌بخشند.
بی‌شک، کارشکنی در ادامه مسیر فعالیت‌های خانه مطبوعات کیش و ممانعت از شکل‌گیری مجمع عمومی و انتخابات آزاد بین اعضای صنفی این تشکل به هر بهانه‌ای بهایی سنگین خواهد داشت و شایسته است مسئولین ذی‌ربط بی‌هیچ عذر و بهانه و اما و اگری هرچه سریع‌تر در راستای احقاق حقوق صنفی اهالی رسانه گامی موثر بردارند و به ماجرای بلاتکلیفی خانه مطبوعات و رسانه کیش پایان دهند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

logo-samandehi