ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

کشف محموله بزرگ باله‌های کوسه ماهیان در کیش

کشف محموله بزرگ باله‌های کوسه ماهیان در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف محموله بزرگ باله‌های کوسه ماهیان در خطر انقراض توسط دریابانان ناوگروه شناوری کیش خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی اصغر جمالی ” گفت: دریابانان کیش حین گشت زنی در آبهای حوزه استحفاظی ، پس از هماهنگی با مراجع قضایی، یک فروند لنج باری را توقیف و نسبت به بازدید و بررسی آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: در بازدید و بررسی‌های به عمل آمده توسط دریابانان از لنج ها توقیف شده، مشخص شد؛ متاسفانه بیش از ۲۵۰۰ قطعه از انواع کوسه ماهیان کوچک و بزرگ در خطر انقراض جهت تهیه این محموله صید شده و از بین رفته اند و در این خصوص ۵ نفر دستگیر و یک فروند لنج توقیف شد.

سرهنگ جمالی افزود: وجود این گونه های آبزیان در اکوسیستم‌های آبی نقش بسزایی دارد و این افراد سودجو قصد قاچاق و فروش باله‌های کوسه ماهیان در کشورهای همسایه را داشتند که توسط دریابانان کیش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

گفتنی است، با توجه به اهمیت کوسه ماهیان طبق مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست صید کوسه ماهیان ممنوع بوده و جریمه ضرر و زیان هر قطعه کوسه بر حسب نوع گونه از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال تعیین گردیده است. کوسه ماهیان موجودات در خطر انقراض هستند و در فهرست سرخ IUCN ( اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست ) قرار دارند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

logo-samandehi