ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

کلنگ سه‌هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در کیش زده خواهد شد

کلنگ سه‌هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در کیش زده خواهد شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با فعالین فرهنگی اجتماعی جزیره، عبدالملکی را شخصیتی شناخته‌شده در حوزه فرهنگ و هنر دانست و با اشاره به موارد مطرح‌شده در جلسه از جمله مشکلات بودجه‌ی هنرمندان و آموزش و پرورش اظهار داشت:
بودجه‌ای برای سازمان‌های مختلف وجود ندارد و در بودجه‌ی سالیانه، کلا ده درصد درآمد محقق شده‌ی سازمان برای حوزه‌های فرهنگی و گردشگری تعلق می‌گیرد.
مهدی کشاورز با اشاره عدم تخصیص هرگونه سهمی در سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: درآمدهای کنونی که تنها بودجه‌ی سازمان است، کفاف هزینه‌های جاری و معمول را هم نمی‌دهد با این حال در شش‌ماهه‌ی نخست امسال مبلغی بالغ بر ۲۰میلیارد تومان که بیش از بودجه‌ی کل اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان است برای این حوزه در کیش هزینه کرده‌ایم.
وی با ابراز تاسف از شرایط اسکان و معیشت فرهنگیان کیش، بر عدم وجود هرگونه بودجه‌ی سازمانی برای این حوزه تاکید کرد و افزود: هرگونه خدمتی، نیازمند اجازه‌ی قانونی است.
کشاورز با بیان این مطلب که تغییر ساختار آموزش و پرورش و تحقق استقلال آن ذیل مشمولیت ماده ۶۵، نیازمند کمک دبیرخانه است، در حوزه مشکلات معیشتی و خصوصا مسکن در کیش ادامه داد: کلنگ سه هزار واحد در قالب مسکن ملی به زودی در کیش زده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در ابتدای این نشست، به مواردی چون نحوه تخصیص بودجه، نداشتن استمرار در برنامه‌ها، متنوع بودن شرح وظایف معاونت، نزدیک ۲۰ میلیارد تومان کمک به بازسازی مدارس اشاره کرد و گزارشی فهرست‌وار از برخی اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری در بازه زمانی ۷ ماه گذشته ارائه داد.

در این نشست برخی از فعالین حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری به بیان نقطه‌نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.
مواردی همچون ارتباط فرهنگ و هنر با اقتصاد، نبود مکانی جهت حضور و گردهمایی هنرمندان، عدم وجود هرگونه تشکل صنفی فرهنگی، جز انجمن خوشنویسان و خانه مطبوعات در کیش، کمبود سرانه کتاب و فضای آموزشی، عدم شناخت اتمسفر فرهنگی و هنری جزیره، لزوم تغییر ساختار و مشکلات آموزش و پرورش و تقاضای ثبات مدیریتی در دوره‌ جدید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از این جمله بود.
نشست صمیمی مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با فعالان فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان عصر سه‌شنبه ۱۵آذرماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و نمایندگان افراد حاضر به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

عکس: امیررضا احمدی طباطبایی

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

logo-samandehi