ویکی کیش، دایره المعارف آنلاین جزیره زیبای کیش

کیش از سرانه‌های کشوری برخوردار نیست

کیش از سرانه‌های کشوری برخوردار نیست

امام جمعه‌کیش با ابراز تاسف از این‌که سرانه‌های کشوری به مسائل اجتماعی کیش تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: کیشوندان نیز بخشی از جامعه ایران هستند و شفافیت بودجه فرهنگی باید صورت بگیرد.

حجه‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در نشست صمیمی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با فعالین فرهنگی و اجتماعی کیش، اظهار داشت: کیش منطقه‌ای گردشگری است اما مطالعه‌ی کاربردی در حوزه‌ی فرهنگی در آن انجام نشده و برنامه و بودجه‌ی لازم برای آن دیده نشده است.
امام جمعه کیش با بیان این مطلب که فرهنگ در همه‌جا مظلوم است و به علت عدم حمایت، در کیش مظلوم‌تر است، گفت: در برنامه‌ریزی فرهنگی کیش، مدیریت واحدی وجود ندارد و باید مشخص شود مسئولیت فرهنگی با چه سمتی و با چه محدوده اختیاراتی است.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز با تاکید بر این‌که اگر مشکل معیشتی و اقتصاد حل نشود، کار فرهنگی جواب نخواهد داد، ادامه داد: برخی از عوامل مشکلات فرهنگی ما، آسیب‌های اجتماعی است کمااین‌که اعتیاد بیداد می‌کند و برنامه جامعی برای رفع آن وجود ندارد.
وی با ابراز تاسف از این‌که سرانه‌های کشوری به مسائل اجتماعی کیش تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: کیشوندان نیز بخشی از جامعه ایران هستند و شفافیت بودجه فرهنگی باید صورت بگیرد.
خطیب جمعه کیش، با تاکید بر این‌که کار فرهنگی منابع پایدار می‌خواهند و نباید ازسازمان توقع داشت تمام این نیازها را فراهم کند، گفت: با این حال انتظار می‌رود از درآمدهای موجود سازمان بخشی به این حوزه تعلق بگیرد.
وی همچنین به لزوم مشمولیت آموزش پرورش در ماده ۶۵ اشاره و تصریح کرد: باید در دبیرخانه بودجه‌ای برای حمایت مدارس و دبیران در نظر گرفته شود.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز در پایان خاطرنشان کرد: کیش از مواهب و نعمت‌ها و ظرفیت‌های بالا برخوردار است و این مطلب هزینه و توقع بالایی را می‌طلبد پس باید هر فعالیتی در حد فاخر و سطح استانداردهای بین‌المللی انجام شود.
نشست صمیمی مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با فعالان فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان عصر سه‌شنبه ۱۵آذرماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و نمایندگان افراد حاضر به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

نظر خود را با ویکی کیش در میان بگذارید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

logo-samandehi